Devenit
unul dintre cele mai așteptate filme ale anului, după succesul lui
Drive
- plasat de majoritatea criticilor pe primele locuri în topurile pe
2011 - Only God
Forgives, în regia
lui Nicolas Winding Refn, va fi proiectat în premieră în România,
la Les Films de Cannes à
Bucarest.
Stilistic,
filmul continuă pe linia lui Drive:
este un western modern, ultraviolent, cu accente noir, pe fundalul
unui oraș decăzut – Bangkok. Ryan Gosling are rolul unui bărbat
enigmatic și tăcut implicat în mafia drogurilor, având ca paravan
un club de box thailandez. Când fratele lui e ucis, mama sa (Kristin
Scott Thomas), șefa unei vaste rețele mafiote, îl constrânge
să-i răzbune moartea. I se pune în cale un polițist (Vithaya
Pansringarm) care nu pare să acționeze după legile obișnuite, ci
după propriile judecăți. „Ryan Gosling și Nicolas Winding Refn
fac din nou echipă într-un thriller care-ți taie răsuflarea,
splendid din punct de vedere estetic și extrem de violent” - „The
Guardian”.
Distribuitorul român al filmului este Independența Film.
Tot
în premieră în România, Les
Films de Cannes à Bucarest va
aduce și filmul japonez
recompensat cu Premiul
Juriului la Festivalul de
la Cannes. Like Father,
Like Son, în regia
lui Kore-Eda Hirokazu, este o dramă subtilă, atașantă și cu
destul umor, despre două familii care află, după 6 ani în care
și-au crescut cu dragoste copiii, că aceștia au fost schimbați
între ei la naștere, dintr-o regretabilă eroare. Pus în fața
unei dileme aproape imposibile, unul dintre tați se confruntă
pentru prima dată cu el însuși și cu ideea de tată. Like
Father, Like Son a
stârnit aplauze puternice la premiera mondială. „E un poem
dulce-amărui despre tați care cresc fii și fii care-și transformă
tații în bărbați”, potrivit „The Telegraph”. Kore-Eda
Hirokazu este unul dintre cei mai apreciați regizori asiatici
contemporani, fiind selecționat anterior la Cannes cu alte trei
filme: Distance
(2001), Nobody Knows
(2004) și Air Doll
(2009).
Premiul
pentru scenariu i-a
fost acordat anul acesta unui alt regizor asiatic selecționat de
trei ori în competiția oficială de la Cannes, Jia
Zhangke,
recunoscut drept unul
dintre cei mai talentați și provocatori cineaști (în 2006, a
obținut Leul de Aur cu Still
Life).
A Touch of Sin,
o dramă
impresionantă în patru părţi despre violenţa în China
contemporană, este inspirată de tragedii reale întâmplate în
ultimii ani. Un miner se revoltă împotriva corupției liderilor
satului. Un muncitor întors acasă de Anu Nou descoperă ce poate
face o armă de foc. O recepționistă frumoasă a unui salon de spa
e ia o decizie dramatică atunci când un client bogat încearcă să
abuzeze de ea. Un tânăr muncitor în fabrică schimbă locurile de
muncă încercând în zadar să-și facă viața suportabilă.
„China
se schimbă rapid, într-o direcție care o face să pară mai
prosperă. Însă foarte mulți oameni se confruntă cu crize
individuale din cauza prăpastiei din ce în ce mai mari dintre
bogați și săraci. E clar vă violența e cel mai la îndemână
mod prin care cei slabi își pot recâștiga demnitatea”, a
explicat Jia Zhangke la
Cannes.
Din
India vine și un mic regal cu celebrități de Bollywood, The
Lunchbox, în regia
lui Ritesh Batra. Atât de încântat a fost publicul Semaine de la
Critique, încât l-a votat masiv, filmul primind trofeul Grand Rail
d’Or.
„Deliciosul debut”,
cum îl numește publicația „Variety”, îi are pe afiș pe
Irrfan Khan,
una dintre marile vedete ale Bollywood-ului, alături de tânăra
Nimrat Kaur. Comedia
dulce-amăruie are în centru eficientul serviciu de livrare din
Mumbai, practicat de circa 5000 de dabba, din tată în fiu. De 120
de ani, acești dabbawallah duc mâncarea gătită acasă de neveste
bărbaților lor, la serviciu. Pentru că nu știu să citească, se
orientează folosind un cod complex de culori și simboluri.
Universitatea Harvard a studiat sistemul lor și a conchis că se
produce o eroare o dată la 4 milioane de livrări.
The
Lunchbox este
povestea unei astfel de erori, care pune în legătură o femeie ce
încearcă să reaprindă scânteia dintre ea și soțul ei,
gătindu-i bunătățuri, și un bărbat mai în vârstă, solitar.
Între cei doi începe un flirt epistolar și, încet-încet, acest
vis frumos amenință să-i ia pe sus.
***
Biletele
s-au pus în vânzare din 23 septembrie, separat pentru fiecare
dintre cele trei cinematografe: pentru CinemaPRO,
pe www.eventim.ro,
pentru Cinema Elvira
Popescu, pe
www.eventbook.ro,
iar pentru Cinema Studio,
de la casieria cinematografului. Programul proiecțiilor pentru cele
trei filme poate fi consultat pe site-ul www.filmedefestival.ro.
Lista filmelor pentru care se pun în vânzare bilete va fi
actualizată în permanență pe www.filmedefestival.ro.
Les
Films de Cannes à Bucarest
a fost iniţiat în 2010 de Cristian Mungiu, cu sprijinul delegatului
general al Festivalului de la Cannes, Thierry Frémaux. Ediția a
patra va fi organizată de Asociația Cinemascop și Voodoo Films, în
parteneriat cu Institutul Francez din Bucureşti și cu sprijinul
Centrului Naţional al Cinematografiei și al Ministerului Culturii.
Festivalul beneficiază de sprijinul distribuitorilor Independenţa
Film și
Asociația Macondo.
Prezentat
de: Orange România
Susținut
de: Groupama Asigurări,
Volksbank
Mașina
oficială a evenimentului este BMW
Seria 7.
Cu
sprijinul: Apa Nova
București, Air France, Hotel Epoque, UPS
Parteneri:
Vinexpert, Clubul
Diplomatic, La un ceai, Kfea
Fotograful
oficial al festivalului: Nikon

0 comentarii:
Trimiteți un comentariu