Curatorul celei de a 7-a ediții a
Bucharest Biennale - Bienala Internațională de Artă Contemporană
București, Niels Van Tomme, declară despre decizia lui de a transfera
bienala pe panouri stradale:
„După cum a fost consacrat în conceptul curatorial cu titlul „What are
we building down there?”, BB7 va evidenția temele privatizării,
comercializării și corporatizării în propria structură a orașului
post-socialist, transferând bienala pe 21 de panouri stradale. Plasate
în toate cartierele Bucureștiului, panourile utilizează vizibilitatea
ridicată și deține potențialul de a interacționa cu unicitatea
contextului local într-o manieră care este imposibil de obținut prin
modurile tradiționale de organizare a expozițiilor. Astfel, ele
funcționează ca note de subsol artistice a infrastructurii urbane deja
existente, deschizând noi modalități de conectare și navigare a
orașului, în același timp scoțând în evidență aspecte importante, dar de
multe ori ascunse, ale posibilităților trecute, prezente și viitoare.
Prin organizarea exclusivă pe panouri stradale al BB7, bienala va
apropria în mod radical și public cele mai calme și vizibile suprafețe
bidimensionale ale Bucureștiului. Bienala, în loc să lucreze împotriva
proceselor universale de comercializare, acționează ca unul dintre
posibilele variante prin care putem imagina noi modele de disidență
non-opozițională. Lucrând în mod direct cu artiștii, se reiterează
simultan un mod aproape anacronistic de intervenții artistice
site-specific chiar la avanpostul exagerat și materializat al existenței
cotidiene infuzate cu spam. Schițând pe marginea idealurilor utopice
ale avangardei istorice în ceea ce privește potențialul eliberator și
educațional al reclamei, până la bruiajul cultural deviant al
colectivelor ca Billboard Liberation Front, BB7 reinterpretează
potențialul experimental inerent al panoului stradal pentru a activa noi
moduri de a privi, i
nterpreta și/sau a naviga prin Bucureștiul de azi.
Cele 21 de locații vor fi puncte de observare pentru a ne poziționa
față de dezvoltările urbane recente din București. Bienala va dezvălui
astfel un context urban stratificat în care panourile stradale dețin o
importanță simbolică primordială, fie și numai pentru prezența tot mai
prolifică și pentru puterea politică, economică și culturală.”
Citiți conceptul curatorial aici
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu