Galeria
Oberwelt
Reinsburgstrasse 93,
D 70197 Stuttgart
cu sprijinul ICR
Berlin prezintă
“œconomy, an
already tumultuous landscape where phantasms cross”
Expoziţia este deschisă în perioada 7 –
30 decembrie
Artişti:
Apparatus 22 (RO)
Anca Benera şi Arnold Estefan (RO)
Radu Cioca (RO)
Farid Fairuz (RO/LB/DE)
Goldin+Senneby (SE)
Carl & Pontus Olsson (NL)
Tobias Sternberg (SE/DE)
Wooloo (DK)
Curator:
KILOBASE BUCHAREST (RO)
Design de expoziţie realizat în colaborare cu Liste Noire
(RO)
“oeconomy,
an already tumultuous
landscape where phantasms cross” prezintă un grup internațional de
tineri artiști a căror practică artistică conţine o componentă
consistentă dedicată dezbaterii critice a subiectelor economice.
Reunite sub sintagma ersatz
economics, conceptele şi propunerile de a înțelege și explica
procesele economice articulate în afara mediului academic (incluzând aici şi pe
cele imaginate de către artiști) sunt
considerate de către majoritatea cercetătorilor ca fiind non-discursive și irelevante pentru că nu se bazează pe o argumentare
solidă şi pe raționamente teoretice
precise precum cele vehiculate in cercetarea științifică.
Acordând o atenţie specială posibilităţilor
neaşteptate de cunoaştere a economiei bazate pe speculaţii extrase din zona
non-academică - în linie cu abordarea unor cercetători din academia precum Jack
Amariglio, David F. Ruccio, Arjo Klamer - selecția de lucrări noi și
recente din expoziţia “oeconomy, an already tumultuous landscape where
phantasms cross” își propune să exploreze
potenţialul subversiv al acestei forme particulare de cunoaştere numită ersatz economics și să aducă în
discuţie perspective noi în încercarea de a examina procesele economice
actuale.
În timp ce lucrările create de Carl
& Pontus Olsson și Tobias
Sternberg investighează noi metafore şi propuneri care scurtcircuitează modul
în care funcţionează piaţa de artă, o altă constelație de lucrări de Apparatus 22, Anca Benera şi Arnold
Estefan, Radu Cioca, Farid Fairuz, Goldin + Senneby și Wooloo produce narațiuni despre o gamă extinsă de subiecte economice.
“Portraying Simulacra”, instalaţia
(obiect si chestionar digital) colectivului Apparatus 22 explorează universul iluzoriu şi haotic al obiectelor FALSE,
al experienţelor şi
emoţiilor provocate de FALS, lucrarea “Acord Bilateral” creată de Anca Benera şi Arnold Estefan ca răspuns perfect pentru un diferend
legat de acorduri de
cooperare semnate de către Fidel Castro cu fostul dictator român Nicolae
Ceauşescu arată cu umor ca orice încercare de oprire a schimbărilor apărute ca urmare
a reconfigurării permanente a ordinii mondiale este destinată eşecului, iar Radu Cioca prezintă instalaţia “Golden shoes for golden routes” - un comentariu tăios
despre prostul gust şi ostentaţia specifica categoriei de nouveau riche care s-a proliferat vertiginos în Estul Europei chiar
în condiţiile unei crize economice produnde.
Deşi apare deghizat într-o mascotă a
MALL-ului, prin performanţa video "AFIFARID",
Farid Fairuz regizează un atac de disenchantment
împotriva shopping-ului, program ce ne poate acapara în totalitate (într-un
Stuttgart sufocat de mall-uri, problemele și întrebările ridicate de Fairuz capătă o importanță sporită și urgență); Având ca fundal
un flux deteritorializat al capitalului financiar ce topește toate barierele “Looking for Headless” - primele cinci capitole ale nuvelei scrise
de autorul fictiv KD pentru duo-ul artistic Goldin+Senneby - explorează o cartografie
alternativă a conexiunilor companiilor de tip off-shore cu crima organizată,
dar și cu societatea secretă cunoscută sub numele de Acéphale
fondată de filosoful francez Georges
Bataille la sfârșitul anilor '30, in timp ce lucrarea “Expensive
Fiasco / Cheap Success (diagram)” a duo-ului Carl & Pontus Olsson oferă diagrama de continuare a unei
lucrări iniţiate de artista Ioana Nemeş cu scopul de a submina logica economică
pe care se bazează artfacts.net un indice prizat
si hrănit de piaţa de artă.
Sune, sculptură de mari dimensiuni
creat de Tobias Sternberg special pentru expoziţia “oeconomy, an already tumultuous landscape where
phantasms cross” se înscrie în seria “Independent
Art Objects” (Obiecte de artă independente). Datorită regulilor speciale
înscrise de artist la vedere pe lucrare, sculptura poate fi luată din galerie
de orice vizitator, lucru care s-a şi întâmplat la vernisaj marcând intenţia
ireverentă a lui Sternberg vizavi de limitele foarte clare ce guvernează piaţa
de artă privind proprietatea.
Recunoscând puterea financiară imensă a
Bisericii Catolice, Wooloo au produs
videoclipul imului caritabil “WE NEED YOU NOW
(MORE THAN EVER)” pentru a solicita acestei instituţii un gest de generozitate
supremă: să plătească datoriile Europei salvând astfel bătrânul continent de la
această nesfârşită criză economică.
Suporteri: Programul anual al galeriei non-profit
Oberwelt şi expoziţia “oeconomy, an already tumultuous landscape where
phantasms cross” beneficiază de sprijinul generous al Land Baden-Württemberg
| Stadt
Stuttgart | Ministerium für Wissenschaft, Forschung und Kunst
Baden-Württemberg | Ritter Sport
| Sandro Camilli Institutul
Cultural Român din Berlin | Akademie Schloss Solitude | membrii Oberwelt
Pentru lucrarea “Portraying Simulacra”, colectivul Apparatus
22 a beneficiat de sprijinul generos al Apparatus 22 Circle of Friends
2013 – 2014:
Stefania Magidson & Blue Heron Foundation |
MATT DESIGN
| Augustina & Ioan Dumitraşcu |
Laura Paraschiv | The Ratiu Family Charitable
Foundation | add – business chance on art |
donatori care doresc să rămână anonimi
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu