De la ceremonia de închidere a premiilor Oscar, unde au întruchipat în 2007 peliculele nominalizate la categoria “Cele mai bune filme” până la podiumul celor mai tari festivaluri de publicitate (4 Cannes Lions Awards în 2012 pentru videoclipul interactiv “All is not lost”,
o colaborare cu Laboratorul de Distribuție Robotică al MIT și Google,
nominalizat și la Grammy Awards 2012), dansatorii companiei Pilobolus
Dance Theater sunt un adevărat fenomen internațional, stârnind ropote
de aplauze peste tot în lume. La rubrica ”de văzut măcar o dată în
viață”, în premieră la București, Pilobolus Dance Theater, cu două
reprezentații Shadowland,
un mix unic de teatru de umbre, balet, pantomimă, acrobație, comedie,
pop și... poezie. Un spectacol organizat de Events la Sala Palatului,
pe 23 și 24 februarie 2014.
7 lucruri pe care nu le știați despre dansatorii Pilobolus Dance Theater:
Născută din spiritul experimental de la sfârșitul anilor ‘60,
compania Pilobolus a apărut atunci când patru studenți la Dartmouth -
Robby Barnett, Lee Harris, Moses Pendleton și Jonathan Wolke, o
profesoara de dans - Alison Chase și un coregraf - Michael Tracy, s-au
gândit să pună bazele unei companii de dans. Prima apariție publică a
grupului a fost în deschiderea unui concert Frank Zappa la
Universitatea din Massachusetts, în 1971. În 1977 și-au făcut debutul
pe Broadway, cu ajutorul celebrului designer francez Pierre Cardin, care
i-a lansat de asemenea și la Paris.
Numele companiei vine de la o ciupercă care
trăiește în balega de vacă. O ciupercă unicelulară, fototropică, care
explodează atunci când e coaptă și își răspândește sporii pe distanțe
lungi într-un mod similar cu cel în care dansatorii Pilobolus se
transformă în hieroglife umane suspendate în spațiu.
Au fost și sunt răsfățații celor mai celebre showuri de televiziune de peste hotare,
precum The Oprah Winfrey Show, Late Night cu Conan O’Brien, Sesame
Street, 60 Minutes de la CBS sau Do You Think You Can Dance Australia.
Au fost aplaudați de Regina Marii Britanii și de vedetele prezente la
ceremonia decernării Oscarurilor din 2007, unde au creat imagini
iconice ale ecranizărilor nominalizate la „Cel mai bun film”, de la
“Happy Feet” la „Little Miss Sunshine”, „The Devil Wears Prada” sau
"Departed”. Succesul de la Oscaruri, ceremonie urmărită live de peste 40 de milioane de persoane a stat la baza și a condus la crearea spectacolului cu care sunt astăzi în turneu, "Shadowland."
Dețin un record Guinness amuzant: pentru cei mai mulți oameni într-un... Mini Cooper. În 2011, 26 de dansatoare au încăput în micuțul automobil și au intrat pentru totdeauna în istorie.
În primăvara anului 2009, au creat pentru NFL un spot publicitar care a fost nominalizat pentru un premiu Emmy în Sport. Legătura Pilobolus cu industria publicității merge mult mai adânc în timp. Au început în 2006, atunci când au realizat reclama pentru Hyundai Santa Fe,
inventând pur și simplu o nouă ramură artistică: coregrafii unde
dansatorii colaborează într-o modalitate aparte, unică, coregrafii
bazate pe schimbul de greutate și pe sculpturalitate, ce explorează
modalități alternative de folosire a luminii și întunericului. Divizia
Pilobolus Creative Services a produs ulterior spoturi pentru Mobil,
Ford, Toyota, Opel, Hyundai, Procter & Gamble și mulți alții.
Printre cele mai bizare trofee pe care le au în palmares se află premiul pentru cel mai bun dans cu un robot actor la Robot Film Festival (Manhattan 2012), o interpretare uluitoare, nascutădin colaborarea creativă cu Laboratorul de Distribuție Robotică al MIT.
Ney York Times spunea despre ei că au inventat o artă a înșelăciunii, unde nimic nu e ceea ce pare.
Amprenta Pilobolus este intensa interacțiune fizică a corpurilor, și
exagerările/contorsiunile formei umane (sau ale altor forme
antropomorfe), ce necesită forță extremă, flexibilitate și atletism.
Încă de la începuturi, compania s-a specializat în „complicații
talmeș-balmeș jucăușe” ce sfidează logica anatomică și care, uneori, dau
naștere la imagini bizare. O abordare ce a inaugurat un nou curent
artistic - Pilobolus a stabilit practic un precedent ce a permis altor
companii similare, cum ar fi Cirque Du Soleil sau Blue Man Group să fie
la la adăpost de clasificări stricte, gen dans, dans-teatru sau teatru
fizic. Ceea ce separă dansul de la alte genuri este o întrebare
deschisă, al cărei răspuns va fi decis în timp de către public, critici
și istorici deopotrivă.
Biletele pentru Shadowland
sunt disponibile la preţurile de 133,75 ron (sectoarele F,G,H,I si
loje), 160,50 ron (sectoarele B,C,D,E), 187,25 ron (sector A, cu
exceptia primelor 6 randuri) si VIP 214 ron (sector A, primele 6
randuri), în funcţie de distanţa faţă de scenă (schema salii pe eventim.ro). Biletele se pot cumpara online pe www.eventim.ro,
sau prin reteaua Eventim (magazinele Germanos, Vodafone, Orange, Domo,
librariile Humanitas, librariile Cărturești). Biletele pot fi
achizitionate și în două rate lunare, doar prin CardAvantaj, la sediul
Eventim din str. Polonă nr. 15.
Un eveniment recomandat de Magic FM si susținut de Prima TV.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu