Credem că filmul documentar ca instrument
educațional este ușor adaptabil mediului online, așa că în acest moment
în care școala pe net a devenit o necesitate vă propunem o serie de
lecții alternative gândite în jurul unor filme documentare care vorbesc
despre subiecte relevante pentru vremurile pe care le trăim precum
viitorul educației, ecologie și protecția mediului înconjurător,
drepturile vârstnicilor sau probleme cheie legate de economia națională
și/sau europeană.
Lecțiile propuse fac parte din Adolescenții și documentarele, un proiect al Asociației Bloc Zero care
își propune să creeze un context de informare, învățare și dezbatere
pornind de la un instrument educațional inedit – filmul documentar. Acum și în afara sălii de clasă – într-un cinema online gândit special pentru profesori și elevi.
Pentru că lucrăm în mare parte cu profesori
și elevi, ne-am obișnuit să căutăm constant noi propuneri de educație
non-formală, privind pentru inspirație către sisteme de educație
diverse, ale căror modele ne provoacă să ne punem întrebări și să
reflectăm asupra schimbărilor care ar putea să remodeleze școala
românească într-o comunitate formativă, în pas cu nevoile lumii
contemporane.
Ca punct de pornire în a găsi răspunsul la această întrebare, am ales să
deschidem această serie de lecții cu două filme documentare care
prezintă diferite probleme cu care se confruntă elevii și profesorii,
atât în țara noastră, cât și în alte colțuri ale lumii.
Filmele propuse vor putea fi vizionate în mod gratuit pe site-ul proiectului, în cadrul unor evenimente în regim de live streaming programate pentru luni, 27 aprilie 2020, respectiv marți, 28 aprilie 2020.
Care este viitorul educației într-o lume conectată în rețea?
Conferențiarul TED Sugata Mitra instalează un chioșc de internet într-un
sat izolat din India. Primul pas în ceea ce avea să devină proiectul
“Școala din cloud”. Pe măsură ce copii descoperă Internetul, vor putea
fi ei capabili să îl folosească pentru a-și transforma viitorul?
Cum arată o școală dezvoltată ca o comunitate democratică, în care
elevii sunt responsabili pentru toate aspectele funcționării
instituției? O școală situată într-un cartier mărginaș al Berlinului
oferă o nouă șansă tinerilor de peste 17 ani care n-au reușit să se
integreze în școlile germane convenționale.
Pentru că ținem foarte mult la deschiderea unui dialog pornind de la
filmele propuse, încurajăm organizare unor discuții post-vizionarea
celor două filme propuse.
Dacă ești cadru didactic și vrei să urmărești unul sau mai multe filme împreună cu o clasă, un grup de elevi sau studenți, ne poți scrie pentru a organiza o discuție online post-vizionare. Discuțiile vor fi organizate prin aplicația Zoom și vor fi destinate unui număr maxim de 20 de persoane.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu