Finalul proiectului social derulat în centrele de plasament din Sectorul 2 al Capitalei

Orice poveste are și un final. În general... La final a ajuns și proiectul Primul pas | Program de Dezvoltare personală prin teatru pentru copiii și adolescenții din mediul instituționalizat – Sectorul 2 al Capitalei, desfășurat de Școala Teatrul de Artă București, cu sprijinul Primăriei sectorului 2, însă îndrăznim să continuăm și să visăm la continuarea lui, în beneficiul acestor copii care au nevoie de zâmbete și de sprijin.


Acest proiect a adus în prim plan educația prin cultură a copiilor abandonați, la inițiativa Școlii Teatrul de Artă București. Programul a luat startul la mijlocul lunii iulie și a demonstrat că Primul Pas este un proiect viabil de dezvoltare personală prin teatru pentru copii și adolescenți. Momentan, întreaga activitatea a avut ca beneficiari principali peste 100 de copii din mediul instituționalizat din București, sector 2.

Școala Teatrul de Artă București a organizat evenimente în patru centre de plasament, prin cursuri de dezvoltare personală prin teatru, iar Primul Pas a fost făcut la Centrul de Servicii pentru copilul cu Handicap și la Centrul de primire în Regim de Urgență „Cireșarii, unde sunt peste 50 de copii și adolescenți.

Pornind de la această nevoie a copiilor instituționalizați, Școala Teatrul de Artă și Primăria Sectorului 2 și-au unit forțele pentru dezvoltarea și implementarea Primului Pas, un proiect social de dezvoltare personală a copiilor abandonați (o categorie ignorată în general din sfera preocupării publicului larg, care aproape că nu știe de existența ei).

Proiectul a răspuns domeniului educativ și a reprezentat o soluție la preocupările autorităților privind educația prin cultură a tinerilor din Sectorul 2. Astfel, “Primul pas” susține participarea cât mai largă și mai implicată a copiilor din mediul instituționalizat în sectorul artistic. Noi încurajăm parteneriatele pentru salvarea acestei categorii speciale, lucru care se poate întâmpla prin asocieri între organizațiile cultural-artistice, unde își pot da mâna instituțiile publice cu cele private.

Odată plecați din instituțiile care i-au protejat până la vârsta majoratului, tinerii instituționalizați întâmpină mari dificultăți în a fi acceptați fără suspiciuni în cadrul societății. La această se adaugă și dificultățile de comunicare, pe care le au la nivel emoțional, care măresc riscul de a fi acceptați ca indivizi normali, capabili să își îndeplinească rolul în societate.

Proiectul s-a desfășurat pe parcursul lunii iulie, iar cursurile au fost finalizate cu montarea a câte unui spectacol, în cadrul căruia au participat elevii fiecărei instituții de plasament partenere. Actori cu experiență în pedagogie teatrală și psihologi calificați în lucrul cu copiii și-au dat mâna pentru ca programul să aibă efectul așteptat.

Despre inițiatori
Școala Teatrul de Artă București este o instituție independentă, care a luat naștere în anul 2012 și care are ca obiect principal de activitate derularea de programe (cursuri și ateliere de dezvoltare personală prin teatru, arta vorbirii sau scriere creativă) pentru copii, adolescenți și adulți. De peste nouă ani, Școala Teatrul de Artă a pregătit peste 300 grupe de cursanți. O parte dintre aceștia au fost ulterior selectați de firmele de casting pentru reclame/filme, și-au creat propriile trupe de teatru sau de improvizație, la nivel amator sau au urmat cursurile facultăților de teatru și film.

Detalii despre derularea proiectului vor putea fi urmărite pe www.scoalateatruldearta.ro și paginile de socializare: https://www.facebook.com/scoalateatruldearta și https://www.instagram.com/scoalateatruldearta/

0 comentarii: