N o c t u r n a este un moment intens de întâlnire a publicului cu atitudinile din muzica nouă. Filosofii complementare, texturi sonore diverse, software versus hardware, natural versus sintetic, limbaje auditive noi, manipulări ale tehnologiei, senzații, concepte, își fac loc și experimentează diferite spații ale muzeului.
Bilete: https://eventbook.ro/
Acestea costă 17 lei și pot fi achiziționate fie online, fie la intrare.
Facebook event
Albumul "microark / 50hz" este un split-CD care reunește două abordări artistice diferite, pornind de la o poetică audiovizuală a erorii. Lansat sub labelul canadian Yatra Arts, fondat de Praveer Baijal în 1992, acesta conține și trei remixuri exclusive de Julien Bayle [Franța], Schnitt [Italia și Reloc [UK].
Bardos Laurian | syntax (RO) este influențat de psihologia percepției și de teoria gestalturilor care conectează forma spațială (geometrică) de forma temporală (melodie-sunet), afirmând prioritatea întregului asupra părților. Experimentând limitele a ceea ce a fost considerat ca fiind muzică, prin înlocuirea notelor cu frecvențe, care, prin algoritmi simpli modulează obiecte desenate static și înfățișate în succesiune rapidă, reactivă, transcend pragul la care pot fi percepute separat. Imaginea devine semnificant al sunetului, reușind, prin menținerea unei simplități formale, să redea puritatea abstractă a acestuia.
Proiectul ”microark” explorează posibilitățile creative ale fenomenelor microacustice văzute ca unități indivizibile ale sunetului (atomi sau pixeli sonori). Fenomenele (mai mici de o zecime de secundă și mai mari de 10 milisecunde, incluzând o gamă de frecvențe cuprinse între 20hz la 20 khz) au servit ca structură de bază pentru o serie de patternuri ritmice cu ajutorul cărora syntax a creat compoziții atmosferice ce conduc auditorul în universuri poetice întreținute de sunete, ce trimit uneori la vinilurile deteriorate, alteori la defectele sau sunetele unor device-uri analoge sau digitale.
Diana Dulgheru | Minim (RO) a studiat grafica în Iași și are la bază o educație care implică desenul și compoziția figurativă. Estetica lucrărilor sale a evoluat către o abordare minimalistă care include tehnologia digitală ca mediu de expresie. A lucrat cu medii ca fotografia, desenul, instalația, iar mai târziu, performance-uri audio-video care explorează relația dintre sunet și forma, vizualizarea sunetului și posibilitățile estetice ale erorii tehnologice digitale.
"50 hz" pornește de la ideea explorării sonore, folosind o singură frecvență, a cărei valoare este modificată folosind diferite efecte audio. Sunetele se suprapun, generând erori care oferă multiple posibilități experimentale. Scopul principal este obținerea unei varietăți compoziționale, dar, în același timp, se urmărește evidențierea simplității ritmului repetitiv - diversitate prin intermediul unor mijloace minime.
Yarta Arts a lansat CD-uri, casete audio, viniluri sau release-uri digitale, a promovat numeroase evenimente și a activat drept consultant pe diferite proiecte – de la Nuit Blance Toronto până la colaborări cu alte label-uri, producție, co-curatoriere de evenimente și colaborări cu instituții culturale. Printre artiștii care au lucrat cu Yarta Arts se numără Sigillum S (IT), Inade (DE), Manon Anne Gillis (FR), Zimoun [Switzerland], Pan Sonic (FI), Julien Bayle (FR), Schnitt (IT), alva noto, Byetone, Frank Brestchneider, Robert Lippok & Senking (DE), Rúnar Magnússon (IS), Reptilicus (IS), Michael Trommer (CA) sau Marc McNulty (SUA).
N o c t u r n a | Pe parcursul următorului sezon din cadrul Programului de Arte Performative, MNAC va organiza o secvență de nocturne la care sunt invitați să performeze artiști locali și internaționali, avangardiști ai muzicii contemporane. Acestea sunt curatoriate de Ioana Păun, alături de Laurențiu Coțac. Deși MNAC a găzduit evenimente dedicate sunetului în trecut, este prima dată când ne aplecăm sistematic asupra scenei. N o c t u r n a este și o oportunitate de a conecta artiști din diverse domenii precum teatrul, artele vizuale sau poezia de cei care se ocupă cu muzica nouă.
Numărul de participanți este limitat la 200 de persoane.
Accesul cu automobilul se face pe poarta A1 (intrarea de la Senat), iar ieșirea se face pe la fosta intrare la muzeu. Accesul pietonal rămâne neschimbat.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu