Auchan Retail România, unul dintre cei mai importanți retaileri de pe piața locală, lansează din 13 aprilie „România neîmblânzită”, primul film documentar despre natura României care va putea fi vizionat în peste 70 de cinematografe din 37 de orașe.
Realizat în colaborare cu britanicii de la Off the Fence, și narat de Victor Rebengiuc, filmul documentar „România neîmblânzită” reprezintă o producție inedită, ce dezvăluie, în 90 de minute, frumusețea sălbatică a României.
„De mai bine de 11 ani, Auchan realizează o serie de acțiuni de responsabilitate socială în beneficiul comunităților din România. Credem cu tărie că filmul poate reprezenta unul dintre cei mai buni ambasadori ai României, un motiv de bucurie pentru toți românii, precum și un material ce poate fi adaptat în scop educativ. Romania neimblanzita este un dar oferit de Auchan si cei 10.000 de angajati ai companiei tuturor românilor”, a declarat Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România și producător executiv al filmului documentar.
Distribuția în cinematografe va fi asigurată de Transilvania Film, companie fondată și condusă de regizorul Tudor Giurgiu, care va organiza ulterior și o serie de proiecții în mai multe orașe în care nu există săli de cinema.
Lansarea filmului în România a fost marcată printr-un eveniment de gală, organizat pe 21 martie, la Teatrul Național din București, în prezența a peste 900 de
spectatori, personalități marcante din
toate domeniile. La avanpremieră a
participat și Președintele României, Dl.Klaus Iohannis.
„România neîmblânzită”,
proiectat și
peste hotare, la festivaluri de film din SUA și
Marea Britanie
Beneficiind și de o versiune internațională
narată de actorul englez Mark
Strong, filmul documentar va fi distribuit și pe plan internațional, atât în cadrul unor renumite festivaluri de
film, cât și pe canale televizate,
specializate în film documentar.
„Prima proiecție a versiunii internaționale a avut loc, în luna martie, la Washington, în
cadrul unuia dintre cele mai importante festivaluri de film ecologic din lume,
iar următoarea va avea loc, pe 9
mai, la Londra, într-un eveniment găzduit
de British Academy of Film and Television Arts (BAFTA). La evenimentul
londonez, toate veniturile realizate în urma vânzărilor de bilete vor fi donate Fundației Conservation Carpathia”, a adăugat Alex Păun,
coordonator al echipei de producție.
Mii de kilometri în 18 locuri
emblematice pentru România, pe parcursul unui an
Realizat cu sprijinul casei de producție britanică
Off the Fence, care semnează
numeroase filme pentru BBC, National Geographic și Discovery Channel, și în colaborare cu ONG-ul The European Nature Trust,
filmul „România neîmblânzită”
a fost filmat pe parcursul unui an întreg, cei peste 20 de cameramani implicați parcurgând mii de kilometri pentru a surprinde lupta
vietăților pentru supraviețuire.
Călătorind cu automobilul, avionul, barca, elicopterul,
snowmobile-ul sau cu mașinuțe de golf, aceștia au cumulat peste 400 de ore de filmare în zone precum Parcul Național Piatra Craiului, Munții Făgăraș,
Parcul Național Cozia, Delta Dunării, Histria, Parcul Național Văcărești,
Peștera Urșilor, Porțile
de Fier și Munții Apuseni.
„O contribuție substanțială,
în timpul filmărilor, au avut chiar
localnicii din aceste zone. De la pădurari
la oameni obișnuiți, sute de persoane au ajutat, într-un fel sau altul,
la crearea documentarului”, a menționat
Alex Păun.
Alături de aceștia, pe teren, s-au mai aflat și documentariști și oameni de știință,
reprezentanți locali ai ONG-ului The
European Nature Trust, precum și
o serie de experți în viață sălbatică, pentru a oferi consiliere echipei de filmare. Mai
mult, producția este expertizată din punct de vedere științific
de către universitarul
clujean, Conf. Dr. Ioan Coroiu.
Auchan intenționează să extindă
proiectul Romania neimblanzita
Potrivit
companiei, conținutul
filmului de lung metraj „România neîmblânzită” poate fi adaptat pentru a
fi utilizat în școli,
ca material didactic complementar. În acest sens, Auchan își propune să
colaboreze cu instituțiile
din învățământ
pentru a dezvolta proiectul în această direcție.
Nu în ultimul rând, Auchan dorește
să pună
pelicula și la dispoziția instituțiilor
ce răspund de turism și mediu, pentru a sprijini, în acest fel, promovarea
turistică a țării.
Filmul este produs de Auchan Retail România și de ONG-ul de mediu The European Nature Trust și realizat de casa de producție britanică
Off the Fence. În România, filmul va fi distribuit de Transilvania Film.
#
# #
Auchan
Retail România are în portofoliu 33 de hipermarketuri și o rețea de magazine
MyAuchan. Cu peste 280.000 m2 suprafaţa netă de vânzare, peste
10.000 de angajaţi, o cifră de afaceri cu taxe
de peste 1,2 miliarde de Euro, propune celor circa 5 milioane de locuitori din
orașele în care sunt prezente magazinele Auchan un comerţ modern, de
calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de
discount generalizat, cu toate preţurile mici,
permanent. Auchan România realizează o serie de acțiuni importante
pentru promovarea activităților de responsabilitate socială şi integrare a
tinerilor, dar şi programe pentru protejarea mediului înconjurător care au drept
scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor naturale, oferirea la
vânzare a unor produse care protejează
mediul. 100.000 de copaci au fost plantați în 2017, în
cadrul programului Mobilizatron. www.auchan.ro
# # #
Apărută în 1994, Off the Fence este o
companie de producție independentă specializată în filme de
non-ficțiune dedicate pieței internaționale. Off
the Fence creează programe cu focus pe calitate înaltă, integritate și inovație, aducând o
perspectivă proaspătă și o valoare ridicată a producției într-o
diversitate de genuri. Catalogul lor conține peste 6.000 de
ore de istorie naturală, știință, stil de viață, istorie și documentare și au fost premiați cu peste 80 de trofee,
printre care și cel al Royal Television Society și Emmy. Compania
lucrează îndeaproape cu case de producție consacrate, dar și cu noi profesioniști talentați, și, cel mai
important, folosește expertiza și localnicii de pe
teren pentru a da naștere unor filme și seriale pline de
frumusețe, inspirație, dar și de informații. Off the
Fence se mândrește cu filmările sale despre
istoria naturală – unele dintre cele mai recente și cele mai
importante producții de lungmetraj explorează problemele de conservare
din prezent și au fost de mare impact în răspândirea stării naturii. Off
The Fence Productions are colaborări de lungă durată cu Discovery
Channel și National Geographic, producând mai multe episoade din serii de istorie
naturală care au în focus sălbăticia și peisaje de pe toate
continentele lumii.
# # #
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu