Clujul se transformă într-un fermecător platou de filmare old
fashion,
populat de personaje seducătoare și apariții neașteptate
în campania de imagine a celei de-a 19-a ediții a Festivalului Internațional
de Film Transilvania (31 iulie – 9 august 2020). Scene antologice,
inspirate din opera marelui cineaste italian Federico Fellini, adaptate contextului
actual și condimentate cu umor ardelenesc, recompun povestea regizorului aflat în
pană de inspirație
din capodopera 8 ½, în spotul semnat de artiștii româno-britanici
Anton și Damian
Groves.
Un omagiu adus unuia dintre cei mai influenți
regizori din istorie, căruia TIFF îi dedică anul acesta
retrospectiva Close-up Federico Fellini, campania marchează într-o manieră
inedită cei 100 de ani de la nașterea cineastului. Actorul Alec Secăreanu (God’s
Own Country) este protagonistul spotului oficial, realizat în
alb-negru, din care nu lipsesc paparazzi, preoți cu mască, mașini de epocă,
personaje de carnaval și cadre spectaculoase surprinse deasupra orașului,
într-o
vertiginoasămostră de
distanțare
socială. În
posterul oficial al ediției, lansat în două variante (una exuberantă, alta
melancolică), publicul o va recunoaște pe actrița Monica Bârlădeanu,
într-o ipostază inconfundabilă, inspirată de celebra scenă din La dolce
vita.
„Dacă posterul reproduce probabil cea maii conică
imagine din întreaga lui filmografie, aceea a Anitei Ekberg în Fontana di Trevi din La dolce vita, reinterpretată
în cheie locală de Monica Bârlădeanu
în fântâna de la Casino-ul clujean, spotul festivalului
este un remix de scene și teme din întreaga operă a lui Fellini. Pe lângă rapelurile
la religie sau lumea circului, cinefilii vor recunoaște cu siguranțămotivul
principal - acela al regizorului în pană de creație care evadează de pe platoul
de filmare și
se refugiază în amintiri. Locul lui
Marcello Mastroianni din 8 ½ este luat aici de actorul Alec
Secăreanu, imaginile filmate pe străzile Clujului păstrează acel parfum fellinian,
twisturile -
tradiționale oricărui spot TIFF – fiind vocea
din off cu accent ardelenesc a lui Emilian Marnea și motivația, lesne de înțeles în contextul
actual, pentru criza de inspirație a protagonistului’’, subliniază directorul
artistic al festivalului, Mihai Chirilov.
O
coproducție Libra Film și Studio Set, spotul official este scris și regizat de
frații Anton și Damian Groves, implicați pentru a șaptea oară în campania de
imagine a festivalului. Filmările au avut loc pe
străzile orașului Cluj-Napoca, Tudor Panduru fiind directorul de imagine al
spotului. Producătorul spotului editat de Bogdan Orculaeste Bogdan
Crăciun, iar vocea îi
aparține actorului Emilian Marnea. Autorul fotografiilor cu Monica Bârlădeanu, inspirate
de scenacelebră din La dolce vita,este Marius Mariș (care a semnat și posterul ediției de
majorat a TIFF-ului), iar vestimentația Monicăi a fost asigurată de Lena Criveanu.
Ne puteți urmări pe:
tiff.ro | FB: TransilvaniaIFF |
Instagram | Youtube
Filme oricând și oriunde pe teritoriul României,
peTIFF Unlimited: unlimited.tiff.ro.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu