Grenzelos si Understanding History

Doua expozitii ce se intampla relativ in paralel mi-au atras atentia in aceasta saptamana si iti recomand si tie sa te duci sa vezi despre ce este vorba.

Prima recomandare vine via Forumului Cultural Austriac (carora le multumesc pentru informatiile furnizate).
KulturKontakt Austria şi Forumul Cultural Austriac vă invită la vernisajul expoziţiei "grenzenlos"
15 iulie - 15 august
Vernisaj: miercuri 15 iulie, ora 19
Centrul Naţional al Dansului, Teatrul Naţional
pe lângă Lăptăria lui Enache
Bd. Nicolae Bălcescu 2, Bucureşti
Tel.: 021 319 7382
Artiştii participanţi: Dan-Mihail Acostioaei, Sándor Bartha, Matei Bejenaru, Anca Benera, Irina Botea, Alexandra Croitoru, H-arta Group, Yvette Martini, Ioana Nemeş, Cristina Maria Passima, Lia Perjovschi, Dan Perjovschi, Cosmin Pop, Marilena Preda Sânc, Elena Scutaru, sub.Real (Călin Dan&Iosif Kiraly).
Curator: Carola Chişiu

La 20 de ani de la înfiinţare, KulturKontakt Austria vă propune o expoziţie retrospectivă cu artiştii români care au beneficiat de-a lungul timpului de programul de rezidenţe al organizaţiei. Momentul aniversar aduce în mod implicit în discuţie schimbările politice şi culturale marcate în ’89 de căderea zidului Berlinului. De atunci diferenţele au fost anulate. Nu mai exisă „noi“ şi „ei“, iar graniţele politice şi comunicaţionale au fost şterse de pe hărţi. Dar în ce măsură individul /artistul mai poate fi el fără a fi integrat şi înregimentat? În ce măsură îşi poate trasa limite şi îşi poate demarca personalitatea? Nu e nevoie oare de construirea unor graniţe individuale în sensul autodefinirii unui „eu“ original în acest mult prea unificator „noi“?


Joi, 16 iulie 2009, ora 19.00 la Cărtureşti, Str. Arthur Verona nr. 13 va avea loc deschiderea expoziţiei "Understanding History", semnata Dragos Burlacu, curator Cosmin Nasui.
Cultul lui Ceauşescu a fost creat prin controlul tuturor artelor dirijate dibaci într-o singură direcţie. Aşa se face că puterea imaginii lui Ceauşescu constituie o atracţie speciala mai ales ca icon pop sinonim cu forţarea începuturilor civilzaţiei urbane moderne, “la bloc”. Paradoxul face ca reprezentarea oarecum obligatorie, alta data, a lui Ceauşescu în toate artele, să fie acum o alegere deliberată a creativilor contemporani ce l-au transformat în stencil şi graffiti pe blocurile gri.
Proiectul Understanding History a pornit dupa cum mărturiseşte artistul “de la o nevoie de a rememora istoria recenta a ţării şi implicit de a realiza conexiuni cu prezentul pentru a înţelege viitorul.“ Într-un fel sau într-altul prin interpretarea manipulatorie ori prin reproducerea ca atare a imaginilor familiei Ceauşescu, istoria este trecuta printr-un filtru artistic. Imagini-cult încărcate cu ideologii funcţionează diferit în funcţie de contextul momentului istoric. Construirea unui mit prin cultul imaginii a fost apoi demitizată prin flashul blitzurilor turiştilor. Iar daca socialismul a fost un eşec cultul imaginii “Conducatorului Iubit” s-a consolidat într-un succes de produs capitalist cu caracteristici de gadget-vintage-glamour.
Info via Carturesti..

0 comentarii: