Ca o continuare a atelierelor dedicate scrierii de orice tip,
organizate până acum (First Draft – scenaristică, First Season –
scenaristică pentru televizune, Punct… – creative writing), Control N
lansează “Got Drama?” – Atelier de scriere pentru teatru.
Cursul se adresează tuturor celor interesați de scrierea
dramaturgică, cu sau fără experiență. Timp de 8 săptămâni, participanții
vor parcurge etapele construcției unui text dramaturgic, urmând ca la
finalul cursului să aibă în portofoliu o piesă de teatru. Textele
rezultate vor fi baza unei lecturi publice, realizate de actori
profesioniști.
Sub îndrumarea dramaturgului Mihaela Michailov, cursul are o
puternică latură practică, participanții primind feedback individual pe
textele scrise în cadrul atelierului.
STRUCTURA ATELIERULUI
ȘEDINȚA 1
De ce scriem? Cum ne alegem o temă? Cât de important este să scriem
despre o temă care ne interesează extrem de mult? Cum ne apropiem de o
temă complexă? Care e perspectiva noastră de abordare? Cum ne definim
subiectul piesei de teatru?
ȘEDINȚA 2
Cum structurăm dramaturgic o poveste? Care sunt elementele definitorii
ale unei narațiuni teatrale? Cum dezvoltăm povestea în funcție de aceste
elemente?
ȘEDINȚA 3
Tehnici și metode observaționale și documentare. Cum observăm detaliile
relevante teatral din jurul nostru? Cum le explorăm semnificația
dramaturgică? Ce tehnici de documentare folosim în funcție de structura
piesei pe care o scriem? De ce este relevantă documentarea în
construcția unei piese de teatru?
ȘEDINȚA 4 și 5
Personaj și limbaj dramaturgic. Cum construim un personaj? Dezvoltarea
personajului, explorarea contradicțiilor și paradoxurilor lui,
explorarea motivațiilor care îl fac să acționeze într-un anumit fel.
Dezvoltarea dialogurilor și identificarea particularităților definitorii
limbajului fiecărui personaj în parte. De ce personajele vorbesc așa
cum vorbesc? Cum reușim să nu uniformizăm felul în care personajele se
exprimă? Construcția unui monolog.
ȘEDINȚA 6
Situație dramaturgică. Acțiune. Conflict. Care sunt elementele care
definesc o situație și cât de importantă este clarificarea situațiilor
în construcția unei scene? Care sunt acțiunile prin care un personaj se
definește și se identifică? Cum dezvoltăm un conflict?
ȘEDINȚA 7
Lectura pieselor și feedback individualizat pentru fiecare piesă în parte. Dezvoltarea și rescrierea unor scene.
ȘEDINȚA 8
Lectura finală a textelor în urma feedback-ului primit.
MIHAELA MICHAILOV
Mihaela Michailov este dramaturg, critic de artele spectacolului,
artist comunitar, coordonatoarea mai multor ateliere de teatru pentru
copii și adolescenți. Printre textele sale se numără Complexul România, Interzis sub 18 ani, Capete înfierbântate, Copii răi, Sub Pământ, Familia Offline, Profuˈ de religie, Amintiri din epoca de școală.
A colaborat cu regizorii Radu Apostol, Alexandra Badea, Alexandru
Dabija, Alexandru Mihăescu, Ioana Păun, Bobi Pricop, David Schwartz. În
2013 a coordonat alături de regizorul Radu Apostol proiectul Copiii
migrației, în cadrul căruia a scris textul Familia Offline, jucat de 9
copii și de doi actori profesioniști. A participat la burse și rezidențe
de dramaturgie oferite de Royal Court Theatre, Londra și de Lark
Theatre, New York. Piesele sale sunt traduse în bulgară, engleză,
franceză, germană, maghiară. Textul Copii răi a fost prezentat în 2014
în cadrul Festivalului de Teatru de la Avignon. Este co-fondatoare a
Centrului de Artă Comunitară Vârsta 4 din cadrul Căminului de Vârstnici
„Moses Rosen”. Din 2013 este unul dintre coordonatorii Gazetei de Artă
Politică. Este lector universitar la UNATC „I.L.Caragiale” București,
unde predă în cadrul masteratului de scriere dramatică și masteratului
de pedagogie teatrală.
Cursul se desfășoară timp de 8 săptămâni, în perioada 21 aprilie – 9
iunie, marțea, între orele 19.00 și 21.00 la sediul Control N.
Cei interesați se pot înscrie trimițând un email la adresa info@controln.ro, în limita locurilor disponibile.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu