Concluzii Art Safari 2016
25.000 de vizitatori au adus atmosfera culturală occidentală în București - capitala contrastelor dintre Est și Vest. O confirmare categorică a creșterii interesului publicului de a participa la evenimente culturale de anvergură și calitate. Ecourile edițiilor anterioare ale Art Safari au depășit granițele autohtone, atrăgând în 2016 personalități și colecționari de renume în perioada târgului. Printre muzeele și instituțiile internaționale care au venit special să studieze piața de artă contemporană românească se numără Tate Modern, Muzeul Beelden aan Zee, Comisia de Cultură a Parlamentului din Bavaria, Curatoriumul european al dosarului de candidatură al Bucureștiului la titlul de Capitală Culturală Europeană 2021, dar și specialiști din muzeele de artă din Strasbourg, Stockholm, Varșovia, Viena, Haifa, Paris, Johannesburg, Haga etc.
Ediția 2016 a însemnat:
· un total de 24.536 de vizitatori în perioada 5 – 15 mai;
· dintre care aproape 3.000 vizitatori la Preview Art Safari 2015 în seara de 5 mai 2016 (cel mai popular vernisaj de artă vreodată organizat);
· câteva detalii cu privire la structura comunității vizitatorilor: segmentul de vârstă cel mai bine reprezentat a fost cel între 25-34 ani – 38% (apoi 32% între 35-44 ani, respectiv 18% între 18-24 ani); 68% dintre vizitatori reprezentând persoane de sex feminin rezidente în București (conform statisticilor online de înregistrări/rezervări);
· reintroducerea, cu sprijinul Primăriei Municipiului București, a Palatului Dacia-România din Lipscani în circuitul cultural al Bucureștiului;
· cea mai mare expoziție de avangardă organizată în România (350 de opere), dedicată sărbătoririi Centenarului DADA, sub curatoriatul expertului internațional Raya Zommer-Tal, Director și Curator Șef al Janco-Dada Museum din Israel, și al specialistului în avangardă Igor Mocanu cu lucrări din patrimoniul a 16 muzee și 21 de colecționari privați, din România și străinătate;
· 60 de galerii de artă modernă și contemporană, dintre care 34 de galerii au realizat vânzări între 15% și 100% din valoarea operelor expuse în standul expozițional (conform formularelor de feedback ale expozanților);
· Art Safari Dialogue, program zilnic de conferințe, spectacole de teatru, concerte, lansări, la care au participat aproximativ 500 de persoane;
· Art Safari Kids, cu opt tipuri de activități zilnice (modelaj, pictură pe față, colaj, tehnici mixte), la care au participat peste 700 copii.
Art Safari 2016 a adus un suflu nou în piața românească de artă, în relația dintre național și internațional, între actorii publici și cei privați, între oameni și artă. Spoiler alert! Pregătirile pentru ediția 2017 au început deja.
Partener strategic: Primăria Municipiului București
Sub patronajul UNESCO și al Federației Europene a Asociațiilor și Cluburilor UNESCO
Partener principal: BCR
Parteneri: Silva, Mini, Bleidinger, Help Net, Policolor, INES, Exim Bank, Gemini Solutions, Gi Group, Heist Industries, Baza.ro, Astra Nova Security, Konica Minolta, Radio Zu, Maison Dadoo, Aqua Carparica, Uber, Domeniile Sâmburești, Samsung, Europa Royale, Illy, Galeriile Noblesse, Agrafa, NV Goldenberg, Aquila, Cool Rentals, Media Image, Elle, 7 Seri, Smart FM, Mixtopia, Designist, Sinteza, Țuca, Zbârcea și Asociații, Giurgiu și Asociații, Wisebrand, Petprod.
Cu sprijinul: Arcub - Centrul Cultural al Municipiului București, Ambasada Israel, Camera de Comerț România – Israel, Federația Comunităților Evreiești din România Cultul Mozaic.
Parteneri instituționali: Universitatea Națională de Arte din București, Universitatea de Artă și Design -Cluj Napoca, Universitatea de Arte “George Enescu” Iași, Facultatea de Arte şi Design Timișoara, Creart, Centrul Cultural Casa Artelor Sector 3, Universitatea din București.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu