Marius Purice: (i) Love me
Curator/ Curated by: Ioana Ciocan
18 septembrie – 16 noiembrie 2013 @ Spațiul de artă contemporană
Aiurart (Bucuresti, Lirei 21)/ September 18th to November 16th, 2013
@Aiurart Contemporary Art Space (Bucharest, Lirei 21)
Vernisaj: 18 septembrie 2013 ora 19.00 / Opening: September 18th, 7pm.
RSPV Facebook event aici
Marius Purice expune silueta feminină în plein air-ul Aiurart; o
analizează, o deformează voit și invocă parcă adulația frumuseţii reale,
imperfecte. Prin texturile neaşteptate, subtilitatea antropologică,
dezgolirea formelor atent inventariate şi transformarea acestora într-un
manifeso sculptural, Marius Purice mutilează perfecțiunea plicticoasă a
trupului canon al epocii noastre.
„Eroii populari de azi nu mai sunt puternici, fondatorii de imperii şi
inventatorii. Celebrităţile noastre sunt vedete de cinema şi cântăreţi,
frumoşii oameni relaxaţi care practică o filozofie a plăcerii mai
degrabă decât a disciplinei şi a muncii”. Henry Pachter*
180 cm și 89 de kg, 174 cm și 52 de kg, 162 cm și 66 de kg, 176 cm și
97 de kg, 160 cm și 60 de kg, 154 cm și 60 de kg, 169 cm și 70 de kg,
163 kg şi 80 de kg. Asocierea acestor două dimensiuni ale corpului
uman, înălțimea și greutatea, nu ar trebui să contribuie decisiv la
confortul nostru fizic sau mental. Dar, deja, 50 la sută dintre fetițele
preșcolare, cu vârste cuprinse între 3 și 5 ani, sunt îngrijorate de
greutatea corporală⃰. Este vorba despre presiunea societății, cu
siguranță. Creșterea constantă a regulilor societății schimbă canonul
frumuseții, bazându-se mai mult pe speranța unor creșteri ale vânzărilor
de haine decât pe secțiunea de aur. S-a ajuns, de ceva vreme, la
măsura zero, doi de zero și, mai nou, trei de zero. Marius Purice - și
cei 162 de cm cu 75 de kg ale sale - evidențiază mercantilizarea figurii
feminine până la pierderea unicității și identității ei. Corpul uman,
acest nesfârșit și plicticos pretext al perfecțiunii, a fost căutat
mulți (mult prea mulți) ani în marmură, ipsos, teracotă, piatră și
lemn. Corpul, folosit ca pânză, sau instrument de exprimare, deformat
prin mutilări ca simbol al statutului social, îi folosește lui Marius
Purice pentru o inventariere grijulie a formelor ce-l compun.
Folosindu-se de lemn, pe care-l îmbracă în rășină, foiță de cupru sau
metal, Purice investighează antropologia socială a formelor feminine.
Dintr-o necesitate creată de materialul folosit, Purice deformează
canonul 90, 60, 90, cu bunăștiintă, și corpurile feminine, sculptate de
el, stau, ascunse parcă la Aiurart, așteptând, într-o societate
ipocrită - puritană - ortodoxă, o nouă revoluție sexuală. Realizate pe
parcursul desfăşurării bursei Vasile Pârvan de la Roma, sculpturile
lui Purice folosesc pe deplin, arhitectura Aiurart, pentru a se lăsa
descoperite. Tipologiile complementare pe care Marius Purice le expune
în (i) Love me exprimă nu o frumusețe idealizată prin diferențele
evidente și romanțate, ci o realitate a frumuseții.
Marius Purice (n. 1977) are un Masterat în Sculptură, clasa prof.
Mircea Spătaru, în cadrul Universității Naționale de Arte din București
(2007). A expus la The Road to Contemporary Art (2009, 2010). În 2011
expune în cadrul expoziției Spazi Aperti la Accademia di Romania din
Roma, curator Luisa Conte. Petrece 4 ani la Roma ca bursier al Vasile
Pârvan și al Fundației Catel. Trăiește și lucrează în București.
⃰ British Journal of Developmental Psychology, volume 28, Issue 2, pag. 413–426, iunie 2010
Ioana Ciocan, curator al programului Sculptură en plein air-ul Aiurart
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu