Asociatia Ephemair & BRD - Ateliere pentru copii: Care-i faza cu arta contemporana?



Rezidența Scena9, hotspot cultural BRD, găzduiește ateliere interactive organizate de Asociația Ephemair, în colaborare cu Asociaţia Matka, la care copiii cu vârste cuprinse între 4 şi 11 ani sunt iniţiaţi în universul artei contemporane. Următorul workshop va avea loc în acest weekend, pe 29 și 30 octombrie, iar participarea este gratuită.

Copiii sunt împărţiţi în două grupe de vârstă, astfel că atelierul dedicat celor de 4-7 ani este organizat sâmbăta, iar cei de 8-11 ani sunt invitați la Rezidența Scena9 duminica.

„La fiecare ediţie a Nopţii Albe a Galeriilor, eveniment pe care Asociația Ephemair îl organizează anual, observ că vin din ce în ce mai mulţi copii interesați să descopere și să înţeleagă lucrările pe care le vizionează. Pentru că arta contemporană este prea puțin promovată astăzi în programele de educație formală, mai ales la vârste mici, credem că astfel de proiecte sunt necesare și sunt posibile datorită partenerilor care ne sprijină și cu care împărtășim aceleași premise şi valori”, a afirmat Suzana Dan, artist vizual și manager cultural, Asociația Ephemair.

 „Apropierea publicului român de arta contemporană este un proces continuu care credem că ar trebui să aibă la bază educarea generației foarte tinere. De aceea, am ales să sprijinim inițiativa Asociației Ephemair de a le vorbi copiilor, pe limba lor, despre lucrările din cadrul expoziției No Man’s Land și de a-i încuraja să-și exprime creativitatea. Interesul arătat de micii cursanți la primele ateliere de la Rezidența Scena9 ne-au confirmat utilitatea acestui demers”, a adăugat Flavia Popa, Secretar General, BRD – Groupe Société Générale.

Modulul de lucru, adaptat fiecărei grupe de vârstă, include două tipuri de activități, fiecare cu o durată de 40 de minute. Prima parte presupune un tur al expoziției No Man’s Land, găzduită de Rezidența Scena9 în luna octombrie, și este urmată de o parte practică, în care copiii lucrează după o temă dată. Astfel, copiii sunt ajutaţi să aprofundeze și să pună în aplicare cât mai multe informații – atât despre tehnica utilizată în realizarea lucrărilor, cât și despre alegerea mediului potrivit pentru transmiterea unui mesaj.

Înscrierile se pot face la adresa de email
ephemair@gmail.com sau prin mesaj privat pe pagina de Facebook Rezidenţa Scena9.


Rezidența Scena9 este un hotspot cultural creat de BRD - Groupe Société Générale și se află într-o clădire declarată monument istoric de pe strada Ion Luca Caragiale, nr. 32, ce datează din 1890. BRD și-a propus să o transforme într-un spațiu cultural-artistic, deschis noilor generații de creatori. Prima expoziție găzduită de Rezidența Scena9 este No Man’s Land, care reunește pe același teritoriu viziunile distincte ale artiștilor români din 10 orașe și care este deschisă până pe 30 octombrie.

###

Despre Asociația Ephemair
Asociația Ephemair are drept scop dezvoltarea unor proiecte culturale care promovează arta contemporană din România atât în plan național, cât și internațional. 

Proiectele realizate în cadrul acestei organizații au contribuit la consolidarea scenei culturale locale prin evenimente care au implicat deopotrivă instituții din sectorul public și cel privat, ajutând la conștientizarea beneficiilor pe care le pot avea cultura și societatea din România prin intermedierea dialogului dintre public și arta contemporană.

Mulțumită implicării partenerilor săi, Asociația Ephemair contribuie la creșterea responsabilității sociale și la asumarea rolului educativ față de toate categoriile de vârstă prin conceperea unor proiecte care cresc accesul la cultura contemporană și, nu în ultimul rând, susțin tinerii artiști din România.

Principalele proiecte produse de către Asociația Ephemair sunt: Noaptea Albă a Galeriilor, Weekend-ul Galeriilor și ART on DISPLAY.
www.ephemair.ro

Despre  BRD – Groupe Société Générale
BRD Groupe Société Générale este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor. Este o bancă universală care oferă servicii atât persoanelor fizice, cât și companiilor și face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. 

Ca actor în societate, BRD investește în proiecte din domeniul culturii, educației și sportului privilegiind proiecte care construiesc, dezvoltă, cresc o nouă generație și aduc valoare pe termen lung. Cultura reprezintă un pilon esențial de dezvoltare a societății, BRD încurajând în această direcție proiecte culturale inovative, care să fie recunoscute și apreciate de tineri. Sub această viziune, a fost creată Scena9, o platformă tânără de jurnalism cultural care oferă zilnic instrumente de orientare pe harta lumii culturale, și sunt susținute în mod constant inițiative de teatru, film, artă vizuală contemporană sau muzică clasică, conturând astfel universul implicării companiei la nivel cultural.

0 comentarii: