Disparitia unui simbol

Plasma de langa mine si fluxul Mediafax imi aduc acum o stire la care nu m-am gandit nici macar o clipa. Este vorba despre disparitia doamnei Magdalena Boiangiu. O doamna ale carei scrieri le citeam cu maxima placere in fiecare saptamana in Dilema Veche cauza pentru care am inceput sa inteleg si sa percep politica internationala intr-o alta perspectiva.
Critic de teatru, jurnalist si una dintre cele mai avizate si puternice voci pe zona de politica internationala, Magdalena Boiangiu, nu a fost niciodata o aparitie care sa-ti stresseze retina ci din potriva o bucurie pentru cei ce au putut-o vedea (macar la televizor) discutand despre temele aflate in dezbatere.
Imi este greu sa pot face un portret al doamnei Boiangiu, asta pentru ca mi-e teama ca nu cumva cuvintele pe care le folosesc sa nu se ridice la inaltimea si meritele Domniei sale.
Am intalnit-o o singura data pe doamna Boiangiu, anul trecut in redactia Dilemei, insa pot spune ca si cu aceasta ocazie (ii citesc materialele din Dilema de vreo 4 ani) am simtit o atractie ca in fata unui maestru de la care nu am altceva de facut decat sa invat.
Dumnezeu s-o odihneasca iar noi cei ce i-am citit materialele sa incercam sa n-o uitam.
De pe site-ul Cotidianul citez :
Vorbind despre uşurinţa cu care Magdalena Boiangiu explica pe înţelesul tuturor modul în care funcţionează mecanismele politicii mondiale, jurnalistul Eugen Istodor scria nu demult pe blogul său: “Magdalena Boiangiu a consacrat lumea asta externă ca pe un joc de golf căruia îi explici regulile de fiecare dată dezinvolt şi pe care îl joci la câştig prin dubii, întrebări şi ironii”.
Update 02: Seria completa a articolelor doamnei Magdalena Boiangiu poate fi gasita aici.
Mai jos ai preluarea stirii de pe Mediafax, o stire searbada lipsita de continut insa mult mai bun decat ceea ce a facut Realitatea TV care a titrat "A incetat din viata, Magda Boiangiu) - rusine Realitatea TV si rusine fata de ignorantii ce lucreaza in mass-media din Romania.
"Jurnalista şi criticul de teatru Magdalena Boiangiu, cunoscută în principal pentru articolele publicate în Dilema Veche, a încetat din viaţă, la vârsta de 70 de ani, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanţii Uniunii Teatrale din România (UNITER).
Potrivit reprezentanţilor UNITER, Magdalena Boiangiu a încetat din viaţă luni seară, după o lungă suferinţă.
Totodată, aceştia au precizat că trupul Magdalenei Boiangiu va fi incinerat în cursul zilei de miercuri.
Magdalena Boiangiu s-a născut în 1939 şi a absolvit, în 1960, Facultatea de Filologie, secţia de critică şi teorie literară. A fost redactor la radio, unde a realizat emisiuni de critică teatrală, de teatru radiofonic, culturale şi de analiză socială, dar şi secretar literar la Teatrul Bulandra. Din 1990, Magdalena Boiangiu a lucrat în presa scrisă, la ziare precum Adevărul, Lumea, Teatrul Azi, Dilema Veche şi Scena."

0 comentarii: