De prin ziare 01



Citesc in Cotidianul de astazi un foarte interesant articol intitulat "Cum trebuie sa fie partenerul ideal?".
3 doamne si 3 domni isi expun parerile despre partenerul ideal. Cei 6 sunt : Ioana Nicolaie, Adriana Babeti, Ana Maria Sandu, Matei Florian, Mitos Miclusanu si Mircea Cartarescu.
Articolul complet il poti citi aici
Insa ceea ce mi-a placut cel mai mult si ceea ce imi propun sa va expun este o parte din ceea ce scrie Ana Maria Sandu :
"Dincolo de clişee rămân marile poveşti de dragoste din literatură. Habar n-ai ce calităţi are personajul masculin la sfârşit sau descoperi că e atât de banal că mai bine nu-ţi mai încarci mintea cu detalii şi păstrezi doar senzaţia că cei care se îndrăgostesc pot schimba lumea. Margarita, Anna Karenina, Madam Bovary - toate fac din barbaţii iubiţi nişte tipi ideali. Dar e privirea lor îndrăgostită de vină?
Şi, de altfel, cine n-a păţit-o? Mi s-a întâmplat să-mi placă cineva şi să-i construiesc o biografie care n-avea nici o legătură cu realitatea. Sau, altădată, după ce pulberea de aur s-a dus dintr-o poveste, m-am revăzut cu persoana respectivă şi nu-mi venea să cred că a fost vreodată ceva între noi.
Totul e un joc de oglinzi. Sub ochiul îndrăgostit devenim mai frumoşi şi mai deştepţi decât am fost vreodată. Nu idealul îl căutăm, ci omul cel mai apropiat de pe pământ. Când îl găsim, viaţa începe să aibă de toate: cinismul lui Seinfeld, disperarea lui Raskolnikov şi tandreţea lui Hans Castorp."

Si tot din Cotidianul de astazi citesc cu placere si articolul lui Costi Rogozanu despre "criza mondiala a continutului mediatic distribuit cu mare succes comercial."
"Eu vă spun doar că în momentul ăsta se dă o luptă aprigă între superficial şi profund, între neserios şi serios şi, nu ştiu cum se face, au ajuns ăia „cuminţii“ să scrie ferit şi îmbârligat doar despre chestiile plictisitoare şi grave. Şi am lăsat obsesiile profunde, întrebările prosteşti care ne conduc viaţa pe seama guralivilor cu două-trei idei fixe. "
Articolul complet in poti citi aici si chiar iti recomand s-o faci daca te-ai saturat de toate articolele scrise "adevarat" de tot felul de jurnalisti de seral de pe la tot felul de quality-uri ce se indreapta spre pierzanie sau de la toate acele tabloide pline de sani si noroi.
Lectura placuta!

0 comentarii: