Biopolitical Branding la Pavilion Unicredit

10 martie – 22 mai, 2011
JUST DO IT. BIOPOLITICAL BRANDING
DESCHIDERE: 10 martie 2011, 19:00


Curator: Simina Neagu

Participanti:  Freee (UK), Center for Tactical Magic (US), Foundland (NL), Metahaven (NL), Biroul de Cercetari Melodramatice (RO)

Orasul se prezinta ca o jungla semiotica, saturata de logo-uri care iti directioneaza calea prin utilizarea „soft power” (puterea de convingere si manipulare). Nemaifiind constrans sa se conformeze unor valori fixe, cetateanul devenit consumator este incurajat sa-si manifeste identitatea prin consum. Dar cum pot logo-urile sau simbolurile sa exercite o asemenea influenta si mai important, ar trebui sa acceptam aceasta influenta ca fiind complet pozitiva? Pentru a raspunde acestor intrebari si a analiza mecanismele prin care corporatiile si omniprezentul fenomen al branding-ului modeleaza imaginarul social, artistii si cercetatorii utilizeaza diverse strategii de apropriere sau rezistenta. De la analiza identitatii vizuale a celor de la Metahaven pana la critica publicitatii realizata de grupul Freee, aceasta expozitie incearca sa joace rolul unui instrument pentru a opera intr-un mediu neo-liberal. Departe de a fi o manifestare vizuala a activismului anti-corporatist, lucrarile prezentate oscileaza intre protest si supra-identificare, angajand vizitatorul intr-o multitudine de discursuri.

Publicatie: "Just do it. Biopolitical Branding" cu texte de Foundland, Simina Neagu si xurban_collective. Editata de PAVILION - journal of politics and culture, Engleza/Romana, 48 pagini, A/N, softcover.

Imagine:  Freee, Advertising Wants To Convert Our Desire For A Better Life Into A Desire To Buy Something, billboard in metro station in Bucharest, various dimensions, 2008. Courtesy of the artist.

0 comentarii: