Ray Loriga la Bucuresti


Marti 27 mai Institutul Cervantes si editura Curtea Veche te invita in sub_Carturesti aflat in strada Arthur Verona numarul 13 la lansarea volumului "Eroi" de Ray Loriga.
Alaturi de scriitorul spaniol vor participa Marius Chivu (critic literar), Florin Galis (traducatorul romanului) si Adrian Buz (director editorial Curtea Veche Publishng).
Ray Loriga este cu certitudine reprezentantul cel mai mai cunoscut al Generaţiei X in Europa. Primul sau roman, “Lo peor de todo”, aparut in 1992, a fost primit cu entuziasm de critica. Un an mai tarziu, cel de-al doilea roman, “Eroi”, i-a adus scriitorului o cota de popularitate uimitoare, transformandu-l peste noapte într-un autor-cult. Lansarea sa in lumea scriitoriceasca se produce in cadrul gruparii artistice madrilene La Movida, aparuta la finele dictaturii lui Franco, din care mai fac parte Alberto García-Alix si Pedro Almodovar. Loriga si-a recunoscut influentele si afinitatile în zona autorilor americani Jack Kerouak si Charles Bukowski, declarandu-se adept al unei filozofiei de viaţă apropiata celei a autorilor beat.
Energiile lui creatoare se revarsă şi în alte teritorii artistice. Impreuna cu Almodovar, a scris scenariul filmului Carne trémula. In plus, a regizat o serie de producţii cinematografice după adaptări ale propriilor romane sau după scenarii originale.
Pe langa “Eroi” si “Caídos del Cielo” – in curs de aparitie, Ray Loriga a mai publicat “Días extraños” (1994 – povestiri), “Tokio ya no nos quiere “(1999), “Trífero” (2000) şi ” El hombre que inventó Manhattan” (2004).
Ne vedem acolo si sunt foarte curios cum "suna" traducerea lui Florin Galis mai ales ca am avut onoare de a-l avea ca profesor de italiana in facultate.
Info si poza via Blog Curtea Veche.

7 comentarii:

Anonim | 26 iunie 2009 la 23:30

ok. si cum suna asadar traducerea? mi-ar placea sa aflu. sunt direct interesat

Anonim | 26 iunie 2009 la 23:33

si despre carte ce spui?

Anonim | 26 iunie 2009 la 23:33

FIDATI di me!

Vincent Vinyl | 27 iunie 2009 la 09:59

Ho molto fiduccia in te...si pot spune clar si raspicat faptul ca traducerea mi s-a parut foarte buna prin talmacirea cat se poate de clara a ideilor lui Loriga.
Despre carte pot spune ca o recomand ca fiind o culegere cat se poate de clara a sensurilor vietii urbane, a varii idei ce iti pot apare in minte indiferent de grupul social de care apartii si a unor situatii in care generatia Pro de ieri se poate regasi fara nicio problema.

Anonim | 28 iunie 2009 la 22:53

ok, multumesc, m'ai convins. acum acum , te rog, spune'mi , ai fost si la lansarea cartii?

Vincent Vinyl | 2 iulie 2009 la 23:45

Ei bine din pacate n-am ajuns la lansare din motivul ca am avut foarte mult de lucru.
Insa regret asta din urmatoarele motive:
1) Sunt curios cum este Loriga in "live" cum vorbeste si cum gandeste el.
2) Pentru ca am ratat sa-l revad pe signor Galis cu care cred ca as fi putut discuta pe tema talmacirii acestui roman si nu numai.
3) Pentru ca am ratat reintalnirea cu anumiti oameni de la Curtea Veche Publishing si Griffon pe care-i consider ca fiind interesanti.
Iar tie iti propun sa iesi din anonimat (ai varianta de a-mi da un mail la vincentvinyldj@gmail.com sau de a-mi spune ceva aici) precum si intrebarea: tie cum ti s-a parut cartea?

Anonim | 4 iulie 2009 la 00:43

iata. am ales prima varianta, pentru care iti multumesc.