Les Elephants Bizarres sustin longboardingul



După ce au străbătut țara în lung și-n lat, în cadrul celor mai apreciate evenimente muzicale ale verii (deschiderea concertului Billiy Idol de la Cluj, Jazz in the Park - Cluj, Festivalul Medieval Mediaș, Summer Sin - Goblin, Vama Veche) Les Elephants Bizarres revin pe scena bucureșteană sâmbătă, 26 iulie, începând cu ora 23 în club FABRICA  (București) pentru un recital susținut în cadrul primului concurs național de longboard, ”Urban Surfers”. Asocierea trupei cu acest eveniment nu este deloc întâmplătoare, Claudiu Știrbei - baterist și membru fondator al formației, fiind pasionat de longboarding și membru fondator al organizatorului festivalului, How To Ride.
 
Claudiu Știrbei a descoperit longboardingul în urmă cu patru ani, s-a îndrăgostit iremediabil de el și a hotărât să îl promoveze. Ceea ce a și reușit, longboardingul - surfingul de asfalt pe plăci mai lungi și mai late decât cele ale skateboardurilor, câștigând o popularitate uriașă și în România în ultimul an. Inainte de asta, Claudiu a fost pasionat de skateboarding (de care s-a apucat când avea 10 ani) și de role agresiv.
 
”La 10 ani mi s-a tras de la desenele animate preferate - The Simpsons și clipurile rock hardcore - muzică pe care o ascultam, de la MTV.  Deși skate-urile de pe vremea aia erau de o calitate execrabilă, se rupeau imediat, am insistat să mă dau așa vreo câțiva ani. La 18 ani sau chiar mai devreme, mi-am luat role. Imi place sportul extrem așa că, pentru că nu existau încă skate parcuri, m-am dat pe unde am putut: pe scări, pe bănci - pe unele le-am rupt. Mi-am spart capul de cinci ori cu rolele”, povestește toboșarul trupei Les Elephants Bizarres.
 
Pentru mulți tineri din lumea largă, longboard-ul reprezintă mijlocul de transport alternativ preferat în jungla urbană și nu numai. Anul acesta de 1 mai, opt oameni printre care Claudiu
 
Știrbei, sunetistul - Jah Jah și tehnicianul - Paulică Stony trupei Les Elephants Bizarres au străbătut aproape 300 de kilometri, din București până în Vama Veche, pe longboard. Au dormit la cort, și-au făcut de mâncare singuri cu lemne din pădure și s-au distrat copios. Filmulețul călătoriei va fi proiectat în club Fabrica, înainte de concertul trupei Les Elephants Bizarres.
 
”Unora le place să stea pe internet toată ziua. Eu prefer să ies afară, să dau niște talpă, cum spunem noi. Datul cu placa îmi dă o senzație de libertate, fericire și relaxare. Iar senzația de extaz pe care o am când fac downhill poate fi bătută doar de cea mai tare partidă de sex”, spune Claudiu Știrbei.
 
”Urban Surfers”, primul concurs național de longboarding, deschis inclusiv fetelor, se va desfășura sâmbătă, 26 iulie, începând cu ora 15 la Arenele Romane. Sunt așteptați nu doar practicanții acestui sport dar și amatorii de adrenalină și sporturi extreme, care vor asista la un spectacol pe cinste. Premierea câștigătorilor se va face în club Fabrica la ora 21. Seara va fi încheiată de concertul trupei Les Elephants Bizarres.
 
Conform organizației How To Ride, comunitatea de longboarding din România numără deja peste 600 de membri (dintre care majoritatea se află în București) și este în creștere. Longboardurile au început să fie produse în serii de masă în 1993 de către o companie californiană.

0 comentarii: