Lansare "Gluma ruseasca" de Dragos Ghitulete

Lansare de carte la Clubul Taranului: Gluma ruseasca, de Dragos Ghitulete

Joi, 6 mai, ora 18.00, la Clubul Ţăranului, Muzeul Ţăranului Român va avea loc lansarea romanului Gluma rusească, debutul lui Dragoş Ghiţulete.
Prezintă: Marius Oprea, Florin Iaru
Moderator: Oana Boca

Gluma rusească aduce în scenă destinele unor oameni care caută cu obstinaţie să înţeleagă ce se întîmplă cu ei înşişi sau dacă mai pot spera că vor ieşi vreodată din labirintul amintirilor traumatizante ale comunismului şi din marasmul tranziţiei româneşti postdecembriste. Cincizeci de ani de totalitarism înseamnă cel puţin două ,,generaţii pierdute” − al căror traseu Dragoş Ghiţulete încearcă să-l recupereze simbolic.

Cheia romanului este chiar titlul său. Gluma rusească reprezintă exact momentul în care, la masa tratativelor, pe harta Europei s-a tras cortina. Dar înseamnă şi probabilitatea ca, atunci când apeşi pe trăgaci la ruleta rusească, singurul glonţ de pe ţeavă să fie şi ultimul şi să nu fie o glumă.

"Am scris romanul dintr-o obsesie. Scrisul meu e obsedant. Dacă nu scriu, mă doare. încerc să mă pun pe mine în acord cu lumea şi scrisul se pare că mi-e cel mai bun ajutor. Am trăit până la 15 ani într-un regim cumplit. Scriu despre el pentru că nu vreau să fie uitat şi în primul rînd pentru că nu vreau să-l uit eu.” (Dragoş Ghiţulete)

Dragoş Ghiţulete (n. 20 martie 1974, Piteşti). A absolvit Facultatea de Litere din cadrul Universităţii Bucureşti. Este jurnalist, realizator de emisiuni culturale şi politice la RFI România. Talk-show-urile găzduite de el au fost premiate în 2007 de Reprezentanţa Comisiei Europene în România, iar în 2008 de Clubul Român de Presă. A debutat în volumul colectiv Cartea cu bunici, Humanitas, 2007.

0 comentarii: