Lucian Ban, artist aclamat de New York Times, revine dupa 10 ani pe scena Salii Radio

Concertul ELEVATION feat. Lucian Ban va avea loc in data de 11 octombrie, la Sala Radio din Bucuresti, si va prezenta albumul Songs from Afar, in care jazz-ul modern se intalneste cu muzica traditionala din Transilvania.

Prestigiosul New York Times, foarte selectiv in ceea ce priveste recomandarile de evenimente, a scris despre concertul de lansare al albumului din New York: 

Pianistul  Lucian Ban si-a lansat noul album Songs From Afar, care onoreaza muzica traditionala din Transilvania, urmarind simultan un ideal de jazz modern. Partenerul sau principal de pe album este Mat Maneri (viola), caruia i se alaturi saxofonistul Abraham Burton, basistul John Hébert si percutionistul Eric McPherson.

Lucian Ban revine dupa nu mai putin de 10 ani pe scena Salii Radio, si cu aceasta ocazie a acordat un interviu exclusiv organizatorului, Jazz Syndicate Live Sessions.

Revii pe scena Salii Radio dupa 10 ani. Ce reprezinta asta pentru tine?
 Am concertat cu Sam Newsome si Global Unity in 2006, cred, la Sala Radio – este o placere si onoare sa revin dupa 10 ani cu ELEVATION si pentru asta vreau sa multumesc Jazz Sindycate Live Sessions – consider ca este un lucru extraordinar cand organizatori din Romania prezinta muzicieni romani in evenimente de anvergura 

Povesteste-ne despre cum ai plecat din Romania si ai ajuns sa traiesti viata de jazz man in SUA?
Am plecat din Romania in 1999, cu o bursa, la departamentul de jazz de la New School University in NYC. Intotdeauna mi-am dorit sa plec la New York, capitala jazz-ului. Am vrut sa am experienta jazz-ului in NYC, sa descopar direct autenticitatea acestei muzici acolo unde s-a nascut. In 1998 mi-am vandut apartamentul din Bucuresti si m-am mutat la NYC definitiv, sa studiez Jazz Composition and Arranging la New School University si sa cant alaturi de cat mai multi muzicieni de acolo.

Spune-ne in cateva vorbe despre colaborarea cu Elevation si ce inseamna ea pe plan muzical?
Elevation s-a nascut undeva in 2006 la clubul Kavehaz in NYC, unde l-am intalnit pe Abraham Burton printr-un coleg de breasla, bateristul Bruce Cox. De la bun inceput am apreciat extraordinarul simt melodic al lui Abraham cuplat cu o cunoastere uluitoare a traditiei jazz-ului. Abraham e un muzician de jazz autentic – la el influentele si stilul se topesc intr-o voce extrem de personala. Imediat am colaborat foarte bine, iar lui Abraham i-au „vorbit” foarte mult compozitiile mele. Mai multi muzicieni de seama au trecut prin Elevation: Brad Jones, Nasheet Waits, Bruce Cox, Carlo de Rosa, etc pana cand grupul s-a stabilizat cu una din marile sectii ritmice ale jazz-ului modern: contrabsistul John Hebert si bateristul Eric McPherson. Chimia dintre ei este iesita din comun, si au dovedit asta cantand ani de zile cu legendarul Andrew Hill, iar acum cu Fred Hersch. Pentru mine, Elevation este o legatura intre vocea mea personala si istoria jazz-ului. In 2013 am editat primul album cu Elevation pentru Sunnyside Records intitulat „Mystery”. Albumul a fost nominalizat la BEST ALBUM OF THE YEAR 2013 de mai multi critici de jazz.

Cum ti-a venit ideea atat de originala de a imbina jazz-ul modern cu muzica traditionala din Transilvania, in Songs from Afar?
In 2009, am scos un album cu unul din marii saxofonisti soprano de astazi, Sam Newsome, care s-a intitulat “The Romanian – American Jazz Suite”. Am adaptat impreuna cateva colinde si cantece populare, intr-un registru de jazz. Pentru Elevation, esentiala a fost intalnirea cu Gavril Țarmure, care s-a dovedit a fi un interpret extraordinar al cantecelor vechi din Transilvania. Am fost cu totii atat de miscati de vocea si cantul lui, incat am decis atunci pe loc ca trebuie sa facem ceva cu Gavril si Elevation, iar albumul “Songs from Afar” este rezultatul.

La ce ne putem astepta in cadrul concertului din data de 11 octombrie? Vom auzi integral Songs from Afar?
Vom canta in mare parte albumul „Songs from Afar” si poate cateva piese de pe Mystrery, precum si in premiera cateva compozitii noi. Cu totul special la Bucuresti va fi prezenta lui Gavril Țarmure care va canta live cu noi o serie de piese vechi transilvane – si in premiera absoluta doua noi arannjamente ale unor cantece din Transilvania, asa cum sunt cantate de Gavril Țarmure. Vreau sa precizez ca desi noi suntem in turneu european cu Elevation, doar la Sala Radio si in Romania dl Gavril Țarmure va fi prezent live alaturi de Elevation – va fi o seara cu adevarat speciala pentru mine.


Bilete
Biletele pentru acest eveniment costa incepand cu 80 lei in functie de pozitionarea in sala si pot fi cumparate din reţelele Eventim.ro, Bilete.ro si IaBilet.ro.


Facebook Event:
https://www.facebook.com/events/1270673182977899/

Video:https://www.youtube.com/watch?v=24L8nIf_1Bg

Evenimentul ELEVATION feat. Lucian Ban: “Songs from Afar” face parte din seria de concerte Jazz Syndicate Live Sessions, unde anul acesta vor mai concerta:
 * JACK DeJOHNETTE TRIO feat. RAVI COLTRANE - 03 Noiembrie, Sala Radio

Organizator: Jazz Syndicate Live Sessions 
Eveniment recomandat de MAGIC FM

0 comentarii: