Război epic de cuvinte pe scena Red Bull re:VERS

A venit pe jos de la Deva să câștige prima ediție Red Bull re:VERS din România! Incontestabilul și rimabilul Pietonu' este marele învingător al competiției de MC battle care a adunat aseară, în Club Expirat, experții Freestyle-ului românesc. Juriul - format din Andi Vasluianu, Teo și Afo - n-a avut o misiune deloc ușoară: în fața lor s-au luptat 8 dintre cei mai buni MCs ai momentului. Deliric, gazda serii, a electrizat publicul, iar DJ Grigo a ținut spatele băieților cu beat-uri și scratch-uri memorabile. Urmărește finala aici.
 
Actoru’, Breloc, Chob, Dilimanjaro, Oliniutză, Pietonu’, Rafa și Tibăl au intrat, doi câte doi, în ringul din Expirat, încercând să-și facă knock-out adversarul în schimburi de replici ultra-rapide. Învingătorul fiecărui battle a fost decis de juriul competiției, care a analizat la sânge la rimele, flow-ul, improvizația, creativitatea, valoarea poetică și respectarea tematicii fiecărei runde.
 
„3, 2, 1… BAGĂ!” Deliric a dat startul fiecărui battle, la unison cu aplauzele publicului. Tensiunea în sală a crescut odată cu dificultatea provocărilor. De la „America Latină” la „vrăjitoare” și până „unde se duc șosetele când pleacă?”, luptătorii au improvizat punchline-urile la secundă, integrând cuvintele și întrebările care se cascadau pe ecran pentru a-i pune în dificultate lirică.
 
S-a tras linia finală la Oliniutză și Pietonu’, și ce finală a fost! Spiritele s-au încins, cei doi rămași în concurs au fost atât de efervescenți și de creativi încât juriului i-a fost imposibil să-i departajeze. Și a fost nevoie nu de una, ci de încă trei runde suplimentare ca Pietonu’ să-i convingă pe toți cei prezenți că merită titlul de campion al primei ediții Red Bull re:VERS în România.
 
„M-am pregătit intens. Am o emisiune pe YouTube, se numește <<Pietonala>>, o fac în fiecare joi, dau rime cu toate cuvintele pe care mi le dau oamenii. Cel mai greu moment din concurs a fost când am crezut că mă bate Rafa la început. Am încercat să mă calmez, să-mi adun gândurile, și m-am liniștit efectiv și le-am dat așa ca și cum am sta la colțul blocului”, declară Pietonu’.
 
„În finală m-a ajutat foarte mult energia adversarului, care, de fapt, nu e un adversar”, recunoaște Pietonu’. „Eu cu Oliniutză, cu Toto (Deliric), și cu restul concurenților suntem o echipă. Facem asta de câțiva ani și am zis că dacă pierd, pierd râzând. E o joacă, mi-a plăcut mult. Ar fi putut să-mi mai dea încă 5 runde”, spune Pietonu’, care recunoaște că anticipa că va câștiga trofeul într-o proporție de 50%. „Oliniutză a fost cel mai puternic adversar, știam asta, și el știa, noi am vorbit despre asta cu zile înainte, am știut că noi doi o să ajungem în finală.”
 
Conceptul Red Bull re:VERS derivă din cel al legendarului eveniment Red Bull Batalla de Los Gallos, primul concurs internațional de MC care a debutat în anul 2005 în Puerto Rico. Este singurul eveniment internațional de freestyle ce reunește țări din America Latină și Europa (mai exact, Spania). Azi, Batalla de Los Gallos continuă să se extindă, sub diverse nume, și în alte țări: Red Bull Raplika (Serbia, Croația și Bosnia), Red Bull DernierMot (Franța), Red Bull KontroWersy (Polonia), Red Bull Bekvechten (Belgia) sau Red Bull Francamente (Brazilia).
 
Red Bull Music promovează diversitatea culturilor și a genurilor muzicale, precum și mințile transformative care le pun în mișcare. Festivalurile, workshop-urile educative, colaborările dintre artiști și miile de alte inițiative reunite sub umbrela Red Bull Music sprijină comunități artistice locale din întreaga lume.

0 comentarii: