Noaptea Institutului Italian Vito Grasso

Salut!

Ce mai faceţi?
Eu sunt bine, îmi place în concediu, dar mi s-a făcut dor de voi! Şi, cum eu mă întorc vineri 16 septembrie, m-am gandit să organizam o revedere de pomina!
Vine şi prietenul meu pianist Vincenzo Baglio, care mi-a promis un program interesant şi ....eclectic. Avem şi film (de Oscar!), Il Postino. Ah... şi la “spuntino” schimbăm impresii de prin vacanţe!
Pe curând! Vă aştept! Cu drag,
Lupul
Intrarea libera

Vincenzo Baglio, s-a născut la S. Giovanni Rotondo în anul 1981. A absolvit cursurile Conservatorului “F. Cilea” din Reggio Calabria cu magna cum laudae şi s-a licenţiat cu notă maximă la Conservatorul “S. Cecilia” din Roma sub îndrumarea unor profesori de renume (Franco Medori, Carlo Bruno, Paolo Spagnolo, Giuseppe Scotese, Lorenzo Tozzi).

A câştigat numeroase premii printre care: Premiul I la concursul naţional de pian “La tastiera d’argento” (2001) care s-a desfăşurat la Roma la Palatul Barberini, premiul cel mare la concursul naţional “Igor Strawinskij” de la Bari(2001) şi la concursul naţional “Città di Cesenatico” (2004), cu acest prilej i-a fost înmânat şi premiul special “Elsa Calugi-Febo Villani” rezervat candidatului cu cele mai mari calităţi interpretative.

Defăşoară o intensă acrivitate concertistică susţinând concerte pentru instituţii importante printre care amintim: Accademia nazionale di Santa Cecilia, RAI, RADIO3, Scuola Musicale di S. Rocco (Venezia), Rotary Club, Institutul Italian de Cultură “Vito Grasso” (Bucureşti), Centrul Cultural Italian Cluj-Napoca, Ambasada Austriei la Roma.

În program lucrări de: E. Morricone, L. Bacalov, J.A. Abreu, C. Gardel, F. Chopin, F. Liszt.

Il postino - Italia 1994
Cu: Massimo Troisi, Philippe Noiret, Maria Grazia Cucinotta
Regia: Michael Radford, Massimo Troisi
Scenariul: Anna Pavignano, M. Radford, M. Troisi, Furio Scarpelli, Giacomo Scarpelli, după romanul “Ardiente Paciencia” de Antonio Skarmeta
Durată: 112’

Poetul sudamerican Pablo Neruda (Philippe Noiret) este exilat într-o mică insulă din golful oraşului Napoli, unde se împrieteneşte cu poştaşul Mario Ruoppolo (Massimo Troisi). Cu poeziile lui Neruda, Mario o cucereşte pe frumoasa hangiţă Beatrice (Maria Grazia Cucinotta) cu care până la urmă se însoară. Martor de cununie este poetul, care în timpul petrecerii primeşte vestea încheierii exilului său.

0 comentarii: