NexT IFF : O opinie

O noua editie a NexT Film Festival si-a anuntat aseara castigatorii. Editia cu numarul 6 isi va inchide deseara portile dupa ultima vizionare a castigatorilor.
NexT Film Festival isi va continua povestea insa, la fel ca in fiecare an.
Miercuri seara la gala de deschidere m-am intalnit cu Sorina Diaconu, tanara regizoare, ce imi spune: "NexT este un festival aparte." Iar eu ii replic : "Da, pentru ca este un festival facut de oameni, un festival al oamenilor." Ea stia NexT-ul de pe vreme cand acesta se desfasura doar la Eforie si acolo era o invazie de oameni ce vroiau sa vada scurte sau lungmetraje. Eu stiam Next-ul din 2010 de cand deja erau mai multe locatii si mult mai multe happening-uri. Amandoi insa am fost atrasi de festival, nu doar prin selectia reusita a festivalului cat si de energia degajata de oamenii din spatele lui, de acea emotie pozitiva ca suntem noi si cinema-ul, ca pasiunea exista si in fiecare an se desfasoara timp de 5 zile in Bucuresti.
Aseara m-am intalnit cu Iulia Rugina ce imi spunea: "Daca Cristi si Otto ar fi inca langa noi, poate ca acest festival n-ar exista. Si in cazul asta, mi-as dori sa nu existe".
In spatele intregii drame intamplate ne aflam an de an in fata unui festival creat despre oameni si filmele pe care acestia le-au creat, despre oameni frumosi, despre perspectiva emotiei prezentate de regizor si despre felul in care aceasta se rasfrange asupra oamenilor. NexT este despre lume, despre povesti, despre oameni ce i-au cunoscut pe Cristi & Otto dar si despre oameni ce ulterior i-au primit in inimile lor si au inteles mesajul lor.
NexT este realitatea noastra umana, sunt regizorii din jurul nostru, actorii, voluntarii, Ada Solomon & Yvonne Irimescu, Catalin Anchidin & Nora Dumitrescu & Raul. NexT suntem noi cei vii si iubitori de oameni frumosi si cinema. Friends of Festival ca Iulia Rugina, Tudor Giurgiu, Adrian Sitaru, Paul Cioran, Ozana Oancea, Paul Negoescu (pentru a enumera doar cativa).
NexT Film Festival este unul dintre cele mai frumoase festivaluri ce au loc in Bucuresti si Romania pentru ca este un festival creat din pasiune a unor oameni minunati.

0 comentarii: