Drumul spre Oscar începe cu o idee: Gustav Möller, una dintre marile revelații ale anului


Considerat de către New York Times ”una dintre marile revelații ale anului”, Gustav Möller, regizorul filmului Vinovatul / The Guilty, propune un thriller plin de suspans în care un ofițer de poliție primește un apel de urgență de la o femeie care susține că a fost răpită.

Un film cu un concept superior, un buget redus și abilitatea de a-ți încorda fiecare mușchi al corpului” (Variety)
Vinovatul este filmat în întregime într-un call center claustrofobic, căștile, telefoanele și computerele fiind singurele elemente de recuzită, iar restul personajelor principale fiind doar auzite prin telefon, nu văzute și în persoană. 85 de minute de adrenalină în care debutantul Gustav Möller reușește imposibilul, ținîndu-te pe muchia scaunului cu un thriller minimalist filmat în timp real, într-un interior unic, cu un personaj care vorbește nonstop la telefon.
Trailer: https://youtu.be/nwxgwpB9RpI

"Într-un fel a fost o idee extremă și am spus, ok ... suntem în fața jocului de ruletă și ar trebui să punem totul pe negru ... și să depunem cu adevărat efort astfel încât să facem lucrurile să meargă", spune regizorul propus de Danemarca la Premiile Oscar 2018. Gustav Möller, acum în vârstă de 30 de ani, a început să scrie scenariul alături de doi colegi de facultate în 2015, când a absolvit Școala Națională de Film din Danemarca.
www.facebook.com/vinovatul
 
Ideea filmului mi-a venit când am dat peste un apel 911 al unei femei răpite. Femeia călătorea cu mașina iar răpitorul se afla lângă ea, drept pentru care a vorbit în coduri la telefon. La început, am fost acaparat de suspansul apelului, ca oricare alt ascultător. Dar, apoi, am început să mă gândesc la motivul pentru care a fost atât de intrigant. Chiar dacă tocmai ce ascultasem o înregistrare audio, am simțit de parcă totul s-ar fi întâmplat în fața ochilor mei. Am văzut femeia, mașina în care se afla, drumul pe care mașina mergea și chiar răpitorul care stătea lângă ea. Mi-am dat seama că fiecare persoană care ar fi ascultat acea convorbire telefonică, ar fi avut imagini diferite: o altă femeie, un alt răpitor, și tot așa. Am început să mă gândesc: ce ar fi dacă aș folosi această idee de creare de imagini mentale într-un film?”, spune regizorul Gustav Möller.
Imprevizibil până la ultimul apel (Indiewire)

Primit bine atât de public cât și de presa internațională, Vinovatul este un film ce ilustrează într-o manieră bulversantă cum cele mai bune intenții se pot tranforma într-o formă de abuz. Vinovatul / The Guilty a avut avanpremiera internațională la Sundance Film Festival la începutul anului 2018. De atunci și până acum, filmul a fost nominalizat și premiat în peste 30 de festivaluri din întreaga lume: Premiul Publicului, Premiul pentru Cea mai bună regie, Cel mai bun scenariu sau Cel mai bun actor în rol în rol principal sunt doar câteva dintre trofeele obținute de film.

În România, Vinovatul / The Guilty se lansează vineri, 9 noiembrie, în 39 de cinematografe din 25 de orașe, distribuit de Bad Unicorn, cu sprijinul Ramboll.
Programul complet va fi disponibil în curând aici: http://www.badunicorn.ro/vinovatul
Recomandat de RADIO GUERRILLA.

0 comentarii: