Cea de-a VII-a editie a Festivalului International de Film „Bucuresti” (11-17 aprilie 2011) prezinta:
Andrei Konchalovsky va sosi vineri, 16 aprilie 2011, si va petrece trei zile in Romania. Sambata, 17 aprilie, de la ora 11.30, in sala “Ileana Berlogea” a UNATC, va sustine o conferinta de presa, urmata de masterclassul “LIFE AND ITS REFLECTIONS” si de ceremonia de decernare de catre UNATC, in prezenta invitatilor si a mass-media, a titlului de Doctor Honoris Causa. Intrarea este gratuita si va fi posibila in limita locurilor disponibile pe baza cererilor pentru acreditari trimise pe adresa office@b-est.ro.
Biletele de intrare la festival vor fi puse in vanzare la casele celor trei sali de cinema – Studio, Noul Cinematograf al Regizorului Roman si Sala Elvira Popescu din incinta Institutului Cultural Francez - si vor avea preturile standard percepute de acestea, intre 7 si 10 lei. Pentru studenti, in limita locurilor disponibile, accesul este gratuit la Cinema Studio.
Pe langa deja-anuntatele „Cirkus Columbia” (regia Danis Tanovic, prezentat in cadrul galei de deschidere), „Greenberg” (regia Noah Baumbach, cu un Ben Stiller atipic in rolul principal), „Outrage” („yakuza business” de si cu Takeshi Kitano), „Carlos” (epicul lui Olivier Assayas despre celebrul terorist) si „Somewhere” (regia Sofia Coppola, film prezentat in cadrul galei de inchidere a festivalului), „Bucuresti” IFF are placerea sa va ofere o serie de filme difuzate in premiera absoluta in Romania si care, de-a lungul ultimului an, au facut deliciul publicului festivalier din intreaga lume:
„Nader and Simin: A Separation” – Dupa „About Elly”, laureat cu Ursul de Argint 2009 pentru Cel mai bun regizor, iranianul Asghar Farhadi a revenit la Berlinala cu o percutanta poveste despre destramarea unei familii, care a cucerit definitiv juriul: Ursul de Aur, Ursul de Argint pentru Cel mai bun actor (ex-aequo intregii distributii masculine) si Ursul de Argint pentru Cea mai buna actrita (ex-aequo intregii distributii feminine).
„Kaboom” – Cel mai nou opus al lui Gregg Araki (semnatar al unor filme menite sa trezeasca la realitate si cea mai adormita dintre ratiuni – „The Living End”, „Totally F***ed Up”, „The Doom Generation”, „Nowhere” sau „Mysterious Skin”) este ireverent, este lasciv, este profund ilar si a fost prezentat intr-un Midnight Screening exploziv la Cannes in 2010. Imaginati-va ca John Waters ar fi regizat „Twin Peaks”.
„Mammuth” – Benoit Delepine si Gustave Kervern, inclasabilii belgieni care au rupt gura targului cu „Aaltra” (urmat de cel putin la fel de tacanitele „Avida” si „Louise-Michel”), sosesc personal la Bucuresti pentru a prezenta un nou road-movie suprarealist (selectionat la Berlin in 2010), care comporta scena anului in materie de atingeri carnale reciproce&masculine si care prilejuieste un nesperat nou rendez-vous intre Gerard Depardieu si Isabelle Adjani.
„Balada triste de trompeta” – Alegorie macabra si ultra-violenta, filmul e o continuare fireasca a carierei celui mai inventiv cineast spaniol, l-am numit pe Alex de la Iglesia („Acción mutante”, „El dia de la bestia”, „Muertos de risa”, „La comunidad”, „Crimen ferpecto”). La Venetia 2010, Andrei Cretulescu l-a decretat „a demented masterpiece”, iar Quentin Tarantino i-a acordat Leii de Argint pentru Cea mai buna regie si Cel mai bun scenariu.
„Tamara Drewe” – Varianta „light&updated a clasicului „Departe de lumea dezlantuita” (via graphic novel-ul semnat Posy Simmonds) inseamna cel mai recent film al versatilului britanic Stephen Frears, a fost prezentat la Cannes 2010 in afara competitiei si descrie romanticul peisaj pastoral englezesc in cheie comica, demonstrand ca strictetea ce-i caracterizeaza, de obicei, pe localnici, e doar un moft in confruntarea cu o fata frumoasa...
„Reign of Assassins” – „Drizzle este o uciga?a experimentata care intra in posesia osemintelor unui calugar budist despre care se spune ca ar contine secretul obtinerii unor puteri nelimitate. Decisa sa renunte la viata de raufacator, Drizzle...”... John Woo ii intoarce lui Tarantino complimentele din saga „Kill Bill” in acest epic flamboaiant si ultra coregrafiat, indelung aplaudat la Venetia 2010.
„La princesse de Montpensier” – Regizor, scenarist ?i producator francez ilustru, Bertrand Tavernier a revenit anul trecut pe Croisette cu un film oarecum atipic (actiunea se petrece in Franta anului 1562, in plin razboi religios intre catolici ?i protestanti) pentru selectia cu care ne-a obisnuit, de ani buni, Thierry Fremaux, dar care a fost aproape unanim considerat unul dintre cele mai bune titluri de la Cannes 2010.
„13 Assassins” – Prolificul si rasfatatul festivalurilor internationale de film Takashi Miike (peste 80 de filme), transforma remake-ul filmului omonim din 1963 intr-un veritabil regal action ai carui protagonisti sunt 13 samurai angajati sa impiedice, cu pretul vietii, ascensiunea la tron a unui lord sadic si dement. Combinatia macel-satira i-a mai iesit regizorului si altadata (vezi „Audition”); competitia venetiana s-a dovedit insa prea mica pentru acest titlu.
„Burnt by the Sun 2” – O productie-mamut, un campion la box-office in Rusia natala, totodata evenimentul mediatic al Festivalului de la Cannes in 2010. Improbabila si in acelasi timp mult-asteptata continuare a capodoperei „Burnt by the Sun/Soare inselator”, pentru care „tarul” Nikita Mihalkov a primit, in 1995, premiul Oscar pentru cel mai bun film strain.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu