Reverse Donation | Dan Perjovschi | 6 – 9 septembrie

Reverse Donation / Dan Perjovschi  
6 – 9 septembrie 2018
Deschidere: Joi, 6 septembrie, 15.00 – 19.00

Receptarea lui Constantin Brâncuși în spațiul public și mental local a fost un subiect urmărit cu interes în ultimii ani atât de Salonul de proiecte, cât și de Dan Perjovschi. Prima colaborare pe această temă cu Dan Perjovschi a avut loc în 2015, cu ocazia expoziției organizate de Salonul de proiecte în cadrul Timișoara Art Encounters – Fiii și fiicele lui Brâncuși. O intrigă de familie. La doi ani de la eșecul campaniei Brâncuși e al meu, ne bucurăm să găzduim acest eveniment prin care Dan Perjovschi readuce în discuție Cumințenia pământului și istoria ei recentă. Sculptura a dispărut din circuitul public, nu mai avem acces la ea. Capitalul politic câștigat la vremea respectivă de câteva personalități a dispărut și el. Am rămas în schimb cu banii blocați în conturile Ministerului Culturii și cu amintirea clădirii Guvernului acoperită de un banner grandios care asocia sculptura cu tricolorul, artistul cu țara.


Dan Perjovschi oferă mai jos câteva detalii despre proiectul său, artistul urmând să fie prezent la deschiderea programată pe 6 septembrie între 15.00 și 19.00:
„În 2016, în timpul expoziției Cumințenia pământului. Aceasta nu este o piatră de la Muzeul Național de Artă din București, am strâns de la vizitatori 1514 lei. La finalul expoziției am depus banii în contul Ministerului Culturii special constituit pentru achiziționarea lucrării.

Din păcate, subscripția națională a fost ratată (cu toate că oamenii au donat mai mult de un milion de euro). Motivele sunt multe, tâmpite și frustrante. Cumințenia nu a fost achiziționată. Capodopera nu este publică.


Am militat, am vorbit, am desenat, am postat, m-am certat și am donat pentru proiectul ăsta. Pentru mine, Cumințenia era/este o Catedrală mai mică.


V-am invitat personal să depuneți bani în vitrina care odinioară a protejat lucrarea. Banii voștri, răspunderea mea. După doi ani, încă nu e clar ce se întîmplă cu donațiile. Bâlbâieli, birocrații și noaptea mintii…


Nu mai aștept. Voi returna toți bani strânși.


1514 lei.


Veniți și luați cât ați pus. 50, 10 sau 1 leu. Dacă nu vă aduceți aminte, aproximați cu gentilețe. Cu câteva excepții, nu știu cine și cât a donat. Nu am cum verifica.


Mergem pe încredere.”
 
Mulțumiri speciale: Valentina Iancu

Evenimentul este organizat de Asociația Salonul de proiecte, cu sprijinul Muzeului Național de Artă al României.


Salonul de proiecte beneficiază de sprijinul pe termen lung al Fundației Art Encounters, Timișoara.
 
-----
Salonul de proiecte este un program curatorial inițiat în anul 2011 de Magda Radu și Alexandra Croitoru. Acest program își propune realizarea unor expoziții, prezentări și dezbateri care se concentrează predominant asupra artei contemporane din România, punând producțiile tinerilor artiști într-un context local și internațional mai larg. Între 2011 și 2015 Salonul de proiecte a activat în cadrul MNAC Anexa cu sprijinul Muzeului Național de Artă Contemporană din București. Începând cu toamna lui 2015 programul funcționează exclusiv prin intermediul Asociației Salonul de proiecte. Echipa: Alexandra Croitoru, Magda Radu, Ștefan Sava, Alina Bucur.

Salonul de proiecte
Palatul Universul, Corp B, Etaj 1
Ion Brezoianu 23 – 25, București, România
Joi – Duminică / 15.00 – 19.00

www.salonuldeproiecte.ro
http://www.facebook.com/SdeProiecte

0 comentarii: