Interviuri Urbane: Eyedrops



Inainte de lansarea albumului "Prezent", am zabovit putin alaturi de Eyedrops pentru un interviu.

Cum a inceput Eyedrops?
Eyedrops s-a nascut cand o căutare a luat sfârsit, facand loc unei alteia noi :))
  
Pentru antropologii genului, care a fost prima piesa semnata de voi si cat de mult a durat pana a aparut?
Prima-prima piesă compusă a fost Go blind. S-a intamplat in calculatorul si casa lui Filip Cristinoiu (Sport Sangeros III), intr-o zi din vara lui 2011. Go blind a fost gata in vreo jumatate de ora, insa pana sa ajunga la public a mai durat un an, prima piesa lansata de trupa fiind Love Download.

Dupa “Spre Soare” (de nu gresesc) a urmat o pauza, ce a dus la asta si cum s-au asezat lucrurile de ati revenit?
Cum s-a ajuns la asta vom putea probabil povesti ceva mai incolo :)) Cert este ca fara acel act simbolic de distrugere, Eyedrops nu ar mai fi existat probabil astazi. Uneori trebuie sa pierzi tot ca sa capeti o perspectiva noua, lamuritoare. 

Piesele din prima parte a creatiei Eyedrops, se regasesc pe noul disc?
Doar Spre Soare. Desi nu aveam de gand sa o includem pe album, ea si-a cerut cumva locul. Spre Soare fost samanta din care a crescut ulterior Eyedrops de acum. Acel “mai e nevoie de-un om la visul asta”, despre care n-as fi putut sa iti spun prea multe la momentul rspectiv, s-a dovedit a fi o incantatie destul de eficienta. 

Clipurile voastre sunt o parte a povestii Eyerdops, cat de mult conteaza la aceasta poveste ca tu esti regizorul?
Intr-o oarecare masura, conteaza. Pe de alta parte, clipurile nu sunt facute doar de mine. Ion Puican, care a facut regia Bicicletei, e de altfel si primul om care a investit in trupa asta, prin clipul pe care ni l-a facut pentru Love Download. Apoi, mai e si faptul ca Puican mi-a fost profesor la facultate, asa ca o parte din ce stie si din cum simte el s-a transpus in cum vad eu lucrurile atunci cand imi iau rolul de regizor. De mentionat ar fi ca elementele grafice ale albumului nostru sunt semnate tot de Ion, care deseneaza cel putin la fel de bine pe cat regizeaza. Acum, ca sa raspund, cred ca vizualul conteaza foarte mult in perceptia pe care o are omul asupra muzicii careia ii este asociat. O muzica buna genereaza oricum vizual in mentalul ascultatorului. Acum, poti decide sa ii ghidezi imaginatia in directia pe care o doresti tu, sau nu. Insa fie si doar un ecran negru sau alb ar fi un “statement” in sine si s-ar asocia definitiv cu piesa. Asa ca oricum nu mai putem evita elementul vizual.  

Cum sunt alese track-urile ce au parte de video?
In principiu, ne-am propus ca toate sa aiba parte de acest “tratament”. Hei a fost, sa spunem – o scapare, pe care insa avem de gand sa o corectam cat de curand.

Cum crezi ca s-a schimbat, de s-a schimbat, publicul ascultator de muzica din ultimii ani? Ce a adus la asta?
Cred ca publicul de alternativ s-a inmultit si s-a maturizat. Iar din urma vin de la un an la altul generatii tot mai educate si mai deschise. Aprope ca nu reusesc sa imi dau seama de unde apar. Raportandu-ma la anii 90-2000, cand puteai sa-ti iei bataie pe strada pentru un par lung sau un pantalon evazat, ce se intampla azi e S.F. :) Asta ma bucura mult. 

La ce sa ne asteptam de la concertul de lansare?
La mult entuziasm. Din partea nostra. 

2017 pentu Eyedrops?
Daca 2016 a fost anul in care ne-am luat haine noi si le-am purtat pentru prima oara, cred ca in 2017 ele sunt deja un pic mai “ale noastre'. Ne miscam mai lejer in ele si ne-am format reflexele pe nasturi, buzunare si fermoar. Acum putem sa fim atenti si la ce se intampla in jur.

0 comentarii: