Actrițele din „Lumea e a mea”, alese din peste 200 de tinere înscrise la casting



Debutul în lungmetraj al lui Nicolae Constantin Tănase, Lumea e a mea/ The World is Mine, lansează în cinematografia română, din 23 octombrie, carierele a trei actrițe talentate, aflate la debut și descoperite după căutări îndelungate. Prestația lor a fost remarcată de presa internațională la TIFF și la Karlovy Vary, unde filmul a fost premiat anul acesta. 

Ana Maria Guran, Oana Rusu și Ana Vatamanu au fost alese în urma unui casting anevoios, care a durat aproape două luni și la care s-au prezentat peste 200 de tinere non-profesioniste: „Dintre finaliste, le-am ales pe cele trei care aveau chimia cea mai bună între ele”, spune regizorul Nicolae Constantin Tănase
Ana-Maria Guran, interpreta rolului principal, are 19 de ani și actualmente este studentă la Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică din București (UNATC), secția Actorie. În timpul liceului, a format compania de teatru Zen a Colegiului Național „Nicolae Grigorescu” din Câmpina, iar personajul Larisa din Lumea e a mea este primul ei rol în cinema.

Lumea e a mea/ The World is Mine, un film bulversant despre generația 2000, aduce în prim plan povestea Larisei (Ana Maria Guran), o adolescentă ca oricare alta din Constanța. Larisa vrea multe de la viață: bani, valoare, influență, popularitate și respect. Și, fiind îndrăgostită, va face totul pentru a le obține.
„Larisa este sensibilă, rătăcită într-o lume care pare împotriva ei. Uneori, este propriul său dușman. Are multă energie interioară, are un suflet bun, dar este o persoană care calcă peste multe lucruri  pentru a înceta să mai sufere. Îmi place Larisa, mă face să vreau să urlu la ea și, în același timp, să o iau în brațe și să îi spun că totul va fi bine”, spune Ana Maria Guran despre personajul pe care îl interpretează.

Ana Vatamanu și Oana Rusu sunt liceence atât în viața reală, cât și în film. Inițial, au mers la casting pentru rolul Larisei. În cele din urmă, au obținut rolurile prietenelor acesteia, Olimpia și Aurora. „A fost prima mea ocazie să joc un personaj adevărat. Ne-am dezvoltat personajele cu ajutorul regizorului, dar ne-am și ajutat între noi, completându-ne. Aș vrea să mai joc în filme și să dau admitere la UNATC”, spune Ana, elevă în clasa a XII-a la Colegiul Național „Emil Racoviță” din București.

Oana Rusu are 17 ani, este născută în Chișinău și studiază la Colegiul de Arhitectură „I. N. Socolescu” din București. Este fostă membră a trupei de teatru Brainstorming, iar rolul Aurorei din Lumea e a mea este prima ei întâlnire serioasă cu actoria: „În timp ce ne documentam pentru film, am fost martora unor bătăi între fete de liceu, cam ca cele din film. Restul, prieteniile și îndrăgostelile, știm toți că sunt pe bune, iar determinarea asta a Larisei de a fi iubita unui anume băiat o are orice adolescentă”, spune Oana.

Un fragment video cu cele trei actrițe puteți viziona aici:


Interpretarea celor trei actrițe non-profesioniste a fost remarcată de jurnaliștii de la publicația americană „The Hollywood Reporter”, dupa ce filmul a câstigat o Mentiune speciala a juriului în competitia East of the West a Festivalului de la Karlovy Vary.

„E un debut promitator al regizorului Nicolae Constantin Tanase si al scenaristei Raluca Manescu, amândoi au un ochi bun pentru legaturile feminine si dinamica puterii lor. Cu o camera practic lipita de fetele protagonistelor, care trec prin chinurile si suferintele iubirii si maturizarii, filmul aduce foarte mult cu "La vie d’Adèle al lui Kechiche”, apreciaza „The Hollywood Reporter”. „Intensitatea jocului actorilor si energia întregului film sunt impresionante”, continua articolul, remarcând faptul ca Lumea e a mea se îndeparteaza de stilistica Noului Cinema Românesc si ca, desi a fost produs cu foarte putini bani, arata „de milioane”.


Distibuția este completată de Florin Hrițcu și Iulia Ciochină, nominalizată la Premiile Gopo pentru rolul din Drumul Taberei (omnibusul Love Bus).

Trailerul oficial al filmului:


Lumea e a mea/ The World is Mine  este o coproducție Libra Film și deFilm, realizată cu sprijinul UNATC – Atelier de Film, Digital Cube, Videolink, UCIN, UNATC, Raza Studio, Cityplex, DSG, Villa Kult.
În România, filmul va fi distribuit de Transilvania Film, începând din 23 octombrie.

0 comentarii: