Filmele de Cannes au avut peste 25.000 de spectatori. Număr record de proiecții sold out



Peste 25.000 de spectatori din București, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași au vizionat, în premieră în România, filme din selecția Festivalului de la Cannes. Ediția a șaptea a Les Films de Cannes à Bucarest s-a întins pe durata a zece zile și a adus mai mult de 20.000 de spectatori în cele patru săli - CinemaPRO, Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului și Sala Auditorium a Muzeului Național de Artă al României. Este ediția cu cei mai mulți spectatori și un număr record de proiecții sold out: pentru 20 dintre filmele din festival, s-au epuizat toate biletele puse în vânzare. Circa 40% dintre bilete au fost achiziționate online în avans de pe Eventbook.ro, înainte de începerea festivalului. 

Unul dintre cele mai populare evenimente ale festivalului a fost conferința Managing Talents, de la Cinema Elvire Popesco, la care s-au înscris peste 200 de participanți – majoritatea, actori și regizori tineri. Invitații Ilene Feldman (talent manager, LBI Entertainment, SUA), Avy Kaufman (director de casting, SUA), Richard Cook (Lisa Richard Agency, Irlanda), Georg Georgi (Das Imperium, Germania) au răspuns numeroaselor întrebări despre talent management, rolul unui agent sau regulile esențiale în pregătirea unui portofoliu profesionist sau a unui casting. 

Au avut parte de săli arhipline filmul din deschiderea Les Films de Cannes à Bucarest, Toni Erdmann, introdus de regizoarea Maren Ade, Personal Shopper, proiectat în prezența regizorului Olivier Assayas, câștigătorul Palme d’Or, I, Daniel Blake, Juste la fin du monde, al lui Xavier Dolan, The Handmaiden, noul film marca Park Chan-wook, The Happiest Day in the Life of Olli Mäki, prezentat de regizorul Juho Kuosmanen, Album, al lui Mehmet Can Mertoğlu, invitat special al festivalului, Beyond the Mountains and Hills, proiectat în prezența regizorului Eran Kolirin, After the Storm, Mal de pierres sau Julieta. Cu sala plină au avut loc și discuțiile cu artista iraniană Mania Akbari, invitata specială a retrospectivei dedicate lui Abbas Kiarostami, precum și cele cu echipele filmelor românești -  6,9 pe scara Richter, Bacalaureat, Sieranevada, Câini, Inimi cicatrizate, Afacerea Est sau Două lozuri.

Pentru prima dată, filmele de Cannes au fost proiectate în aceeași perioadă la Cluj-Napoca (14-16 octombrie, Cinema Victoria), Timișoara (21-22 octombrie, Filarmonica Banatul) și Iași (28-29 octombrie, Ateneul din Iași). Week-end-urile cu premiere de la Cannes au strâns peste 5.000 de spectatori în cele trei orașe. Cineastul francez Alain Guiraudie s-a întâlnit cu publicul din Cluj la proiecțiile Rester vertical și L’Inconnu du lac, iar regizorul turc Mehmet Can Mertoğlu le-a povestit timișorenilor despre debutul Album, co-produs de România. Proiecțiile din cele trei orașe au fost introduse de criticul Irina Margareta Nistor.

Entuziasmului publicului a generat o nouă ediție pilot și la Suceava, la Cinema Modern, între 18 și 20 noiembrie, continuând inițiativa de a aduce producțiile de la Cannes în alte orașe din țară. Programul va cuprinde opt filme, dintre care șase premiate anul acesta la Festivalul de la Cannes.
***
Ediția a șaptea a Les Films de Cannes à Bucarest a fost organizată de Asociația Cinemascop și Voodoo Films și realizată în parteneriat cu Ambasada Franței și Institutul Francez din Bucureşti și Muzeul Național de Artă al României. Este un proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii, Centrul Naţional al Cinematografiei, SACD / Société des Auteurset Compositeurs Dramatiques, Centrul Cultural de proiecte al Primăriei Municipiului Bucureşti - ARCUB, în cadrul Programului cultural „București - Orașul in-vizibil” 2016, Institutul Cultural Român, Goethe Institut și Ambasada Finlandei.

Les Films de Cannes à Cluj-Napoca (14-16 octombrie) a fost un proiect realizat cu sprijinul Primăriei şi Consiliului Local Cluj-Napoca.
Ediția de Timișoara (21-22 octombrie) a fost realizată cu sprijinul Primăriei Municipiului Timișoara.
Ediția de Iași (28 – 29 octombrie) a fost realizată cu sprijinul Primăriei Municipiului Iași și al Asociației Studenților Jurnaliști din Iași.
Evenimentul a beneficiat de sprijinul distribuitorilor Independenţa Film, Asociația Culturală Macondo, InterCom Film, Parada Film, microFILM, RoImage, Clorofilm, Transilvania Film, Freeman Entertainment.
Festivalul este prezentat de Orange România, partener de tradiție al evenimentului.
Susținut de: BRD Groupe Société Générale
Mașina oficială a festivalului: BMW
Cu sprijinul: Catena, Groupama Asigurări, Silva, Cez România, Apa Nova, E.ON
Parteneri: Hotel Mercure, S.E.R.V.E, Țuca Zbârcea & Asociații, UPS, Europa Cinemas, Point, UNATC „I. L. Caragiale”, Cinema Muzeul Țăranului, Muzeul Țăranului Român, Muzeul Național de Artă al României

0 comentarii: