Vernisajul și masa rotundă Utopia Urbană



Pe data de 20 octombrie, începând cu ora 18:00, vă invităm să descoperiți alături de noi o față mai luminoasă a Pieței Națiunile Unite. Situată la intersecția câtorva dintre cele mai importante și aglomerate artere și zone turistice ale Bucureștiului (Dâmbovița, Centrul Vechi, Casa Poporului și Piața Unirii), la un moment dat recunoscută ca un centru cultural efervescent, este acum faimoasă datorită traficului infernal, semafoarelor nesincronizate, bannerelor publicitare care până nu demult acopereau clădiri de patrimoniu și nu în ultimul rând datorită poluării fonice neîntrerupte.
 
Pentru că această zonă a devenit pentru noi o a doua casă și pentru că toți vecinii noștri ne-au spus că vor mai multă culoare în jur, ne-am apucat de treabă și împreună cu 30 de tineri și 5 artiști ne-am apucat să pictăm orașul, așa cum îl vedem acum, dar și cum ne-am dori să îl vedem în viitor.
 
Utopia Urbană a debutat cu două tururi de artă stradală și istorii ale orașului, în care ne-am bucurat de soare și povești, am descoperit locuri noi, ne-am întrebat de ce și cum s-a transformat Bucureștiul pentru a arăta așa cum îl vedem astăzi. Ne-am imaginat mahalale și mutări de biserici, hanuri și palate dispărute, retrasarea cursului Dâmboviței și ne-am gândit cum am valorifica noi clădirile de patrimoniu dacă am fi arhitecți și în ce fel ne putem folosi de arta stradală pentru a scoate în evidență puncte cheie ale orașului și pentru a formula mesaje coerente.
 
În cadrul atelierului de reimaginare a orașului prin pictură și desen, cei 30 de tineri participanți au pus pe coală toate ideile crescute pe parcursul tururilor, alături de artiștii invitați.
 
Până pe data de 20 octombrie, aceste idei vor fi transpuse în 4 murale realizate de RAID, Mazerschi și Sweet Damage Crew, inspirate din elementele recurente găsite în lucrările tinerilor.
Acest eveniment, care încheie seria Utopia Urbană, vă propune vizionarea unei expoziții care se va desfășura atât în interiorul galeriei, unde veți găsi lucrările realizate de grupul de copii, cât și în Piața Națiunile Unite, unde veți fi întâmpinați de interpretările artiștilor.
 
Începând cu ora 18:30 vă propunem o discuție deschisă despre reactivare urbană, intervenții comunitare și artistice participative și importanța revitalizării patrimoniului arhitectural al orașului.
 
Pe lângă colaboratorii, partenerii și artiștii Utopia Urbană, invităm reprezentanți ai altor asociații, centre sau grupuri de inițiativă pentru a discuta exemple de bune practici care vizează educația urbană, urbanismul participativ, arta stradală, strategii de readaptare a spațiului public la nevoile curente, de organizare și dezvoltare comunitară.
 
Evenimentul marchează finalul primului capitol Utopia Urbană, printr-o deschidere înspre noi linii de acțiune, metodologii de lucru și colaborări.
 
Acest proiect cultural este finanțat în cadrul Programului cultural București Oraș participativ de catre Primaria Municipiului Bucuresti prin Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti ARCUB.
 
Parteneri: Primăria Sectorului 4, Ajungem Mari, Pictorshop
Mulțumim Modernism.ro, Zeppelin, Radio Tananana, Ceașca de cultură, Observator Cultural pentru susținere.

0 comentarii: