Trip Talks 14 - Etiopia | cu artistul vizual Aurel Tar - 28 martie

* Trip Talks – o serie de evenimente culturale publice, desfășurate sub forma unei adevărate întâlniri în spațiul public, o întâlnire în care publicul și invitatul devin un singur om care trăiește călătoria transformatoare! Moderator eveniment: Andreea Tincea

Un artist vizual din România ajunge în estul Africii: peste 2000 de km parcurşi, o ţară cu nesfârşite canioane, Rift Valley, savana africană din vecinătatea lacului Turkana, misterioasele biserici săpate în stîncă de la Lalibela… Și iată că rămânem pe continentul African și pentru următoarea întâlnire Trip Talks din acest an. Vizităm Valea Frumoasei, adică ETIOPIA prin ochii lui Aurel Tar!

“ … cea mai de preţ bogăţie pe care am descoperit-o în măruntaiele Etiopiei este diversitatea etnică. Sitemul lor federal se numeşte NAŢIUNI. Deşi întreaga ţară se confruntă cu dificultăţi economice ( în unele regiuni destul de pronunţate) am remarcat ospitalitatea, seninătatea, hărnicia şi demnitatea cu care îşi modernizează oamenii de rînd ţara.” – Aurel Tar, artist vizual

_____Călătoria în Etiopia
În luna februarie 2015 am avut parte de una dintre cele mai frumoase călătorii pe care le-am făcut împreună cu soţia mea, au fost două săptămîni în Etiopia. Motivul pentru care am ajuns să vizităm această ţară a fost unul cât se poate de banal, am răspuns invitaţiei făcute de nişte prieteni care pentru patru ani au lucrat acolo. Îmi face plăcere să-i amintesc pe prietenii noştrii, este vorba de o familie mixtă româno-germană... Mihaela & Roland Steinfels şi frumoşii lor copii Ioana & Frederick. Roland ( Rolandescu cum ne place să-l alintăm) este diplomat german şi în urmă cu cincisprezece ani ne-am cunoscut în Bucureşti, este pasionat de arte. De altfel în toţi aceşti ani am avut marea şansă să vizităm şi alte ţări în care Roland a lucrat ca diplomat, amintesc de Kenya, Uzbekistan, Germania.

Revenind la Etiopia, această nouă destinaţie era o mare necunoscută pentru noi. Inevitabilă era comparaţia cu spectaculoasa Kenya unde oamenii, peisajele şi fauna tipic africană ne-au rămas adânc marcate în suflet. La un moment dat ne-am pus întrebarea dacă merită efortul de-a o vizita, mai ales că şi în estul Africii problema terorismului internaţional este foarte prezentă. Am lăsat temerile deoparte şi pentru că luna februarie este o lună potrivită pentru a vizita Etiopia (fiind încă sezon uscat ), am căutat cea mai convenabilă legătură aeriană şi pentru două săptămâni am evadat din iernatica Românie. Ca artist doream să aflu dacă Etiopia poate fi şi o sursă de inspiraţie în ceea ce eu lucrez.

Am descoperit într-un mod intesiv (peste 2000 de km parcurşi) o ţară cu nesfârşite canioane, Rift Valley, savana africană din vecinătatea lacului Turkana, misterioasele biserici săpate în stîncă de la Lalibela, etc. Însă cea mai de preţ bogăţie pe care am descoperit-o în măruntaiele Etiopiei este diversitatea etnică, sistemul lor federal le numeşte NAŢIUNI. Deşi întreaga ţară se confruntă cu dificultăţi economice ( în unele regiuni destul de pronunţate) am remarcat ospitalitatea, seninătatea, hărnicia şi demnitatea cu care îşi modernizează oamenii de rînd ţara. Vă invit să descoperim împreună bogăţiile Etiopiei.

______Aurel Tar, artist vizual
Contemporan cu schimbările ultimilor 25 de ani, atât în plan local, cât şi în plan global, artistul Aurel Tar propune proiecte vizuale cu caracter identitar. Tema portretului este una dintre favorite prezente în lucrările şi proiectele sale artistice.
Aurel Tar a fost prezent în diverse expoziţii personale si de grup, avînd ca subiect problematica identitară cum ar fi: 2014 “Maiastra – The Untold Story of the Romanian Blouse, Galateca Gallery & Romanian Cultural Institute, Bern, CH/2014 25 Document ,Atelier 030202, Bucharest,RO / 2013 “ End of Empires”- Nasui Gallery & Corke Gallery, Liverpool, UK / 2012- “ Colouring the Grey- State of body”- Nasui Gallery, Biennial Independents, Liverpool, UK /2012 “ Romania in Paris”- Nasui Gallery & Dorothy’s Gallery, American Center for The Arts, Paris, FR/ 2011 “ Colouring the Grey- State of Mind ”, Nasui Gallery, Artists House, Tel Aviv, IL/ 2011 “ Colouring the Grey”, Nasui Gallery, Special Projects section , 4th Biennale of Contemporary Art, Artplay Design Centre, Moscow, RU/ 2005- “ EUROPE IN ART “/ HVB Group, MNAC Bucharest, RO/ Warsaw, PL/ Hamburg, DE.
Aurel Tar trăieşte si lucrează în Bucureşti.

* Evenimentul se desfășoară cu intrare liberă, în limita a 100 de locuri.
Contact organizare și rezervări: 0752 285 286
Parteneri media: Orasul Vorbeste RRC, OrasulM.eu, Urban.ro, Daily Traveller, Filme-carti.ro, Romania Pozitiva, ROEvents, InOras.ro, Gratuitor.ro, Anyplace.ro, ChestiiUrbane.ro, Bookblog.ro, JudyFlorescu.com

0 comentarii: