Journey Pub: Trip Talks #22: Japonia ca oglindire | cu Radu Leca, doctor in studii asiatice

Trip Talks #22: Japonia ca oglindire | cu invitatul Leca Radu, doctor in studii asiatice

12 septembrie 2016, orele 19.30, la Journey Pub ( Str. George Enescu nr.25, in Piata Romana)

* Intrare libera la eveniment, in limita a 100 de locuri. Rezervari: 0752 285 286

___Radu Leca as Alice___
Am acceptat o bursa de cinci ani, abandonand studiile la Unibuc, pentru ca parea cel mai direct mod de a intra in oglinda Japoniei ca Alice in tara minunilor. Cautam instinctiv un mod de a fi sponsorizat pentru a-mi urmari curiozitatile. Una dintre ele e cliseul “civilizatiei japoneze traditionale”, care e de fapt creatia secolelor 18-19. De-asta am continuat sa practic aikido - o arta “traditionala” inventata in perioada interbelica - in timp ce studiam istoria literaturii japoneze.

____Vizuina iepurelui______
Una dintre cartile mele preferate despre Japonia e "A Japanese Mirror" a lui Ian Burruma. Acolo sunt disecate stereotipuri culturale cu gratie. Asta a fost dintotdeauna interesul meu: sa verific cat de direct posibil validitatea ideilor pe care le avem despre o cultura indepartata si iconica precum cea japoneza. Ideile acestea nu sunt statice si nici strict circumscrise: tot timpul a existat un interschimb si o corespondenta intre stereotipurile noastre despre japonezi si cele ale japonezilor despre ceilalti si despre ei insisi. O refractie fragmentara in care participam cu totii.

______Tara minunilor____
Printre altele am inconjurat Kyushu cu bicicleta intr-o saptamana, imbaindu-ma in izvoare termale si dormind la cort in parcuri publice. Am intruchipat apoi stereotipul preotului crestin pentru a casatori cupluri japoneze in capele atasate hotelurilor. Aceste experiente au inspirat povestea cu care am contribuit la volumul "Scrisori din Cipangu" publicat de Editura Trei.

____Alice_______
[O bursa de cinci ani ca student in Japonia]
Orice calatorie e o tentativa de viata alternativa, asa ca de ce sa nu o prelungesti si sa o adancesti pana devine viata ta? In cazul meu, am devenit imaginea mea oglindita in Japonia, si acum ies incet incet din oglinda.

0 comentarii: